2.8

The Rookie

En basebollcoach från Texas kommer in i Major League efter att ha gått med på en överenskommelse där han skulle vara med på en uttagning om hans highschoollag skulle komma med i slutspelet.

Originaltitel The Rookie
Regissör John Lee Hancock
Manus Mike Rich
Genre Drama, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Dennis Quaid, Rachel Griffiths, Jay Hernandez, Beth Grant, Angus T Jones, Brian Cox, Rick Gonzalez, Chad Lindberg, Angeo Spizzirri, Royce D Applegate, Russell Richardson, Raynor Scheine

Skapad 2019-11-27 av Loomis
För några år sedan kom ”Remember the Titans” vilket var en mycket bra film som är baserad på en sann historia. Ytterliggare en sportfilm från Disney har nu anlänt till oss, denna gång med ba...   Läs mer »

Dangerpowers
2016-08-15
Oj vilken seg film!! Händer ingenting från början till slut av intresse!
2014-11-22
Återigen en Disneyprodukt där man slarvar bort en bra historia p.g.a. att allt ska vara gulligt, mysigt och med dialog som ska hållas inom vissa ramar. Denna sanna berättelse hade blivit en bättre film om ett annat bolag hade gjort den. Den berättas också fel för först efter en timma får man lite av det man har väntat på men ändå inte. Synd!
Dutch
2014-02-16
Väldigt amerikansk.
Greven81
2012-05-08
Den här filmen "känns" bättre om man vet att den är baserad på en verklig berättelse och att filmen håller sig mycket närmare verkligheten än man kan tro.
Mohawk
2010-03-28
Ja, vad kan man vänta sig av en Disneyfilm. I klass med "Seabiscuit". Vill ni se bra basebollfilmer kolla in "Bull Durham", "The Natural", "Major League" eller tom med "Field of Dreams" som är en "rätt" så lyckad variation på Disneytemat.
Steijer
2010-02-16
Definitionen av en komplett värdelös film.
ziferN
2010-01-22
Riktigt bra, underhållande och gripande Disney film. Ge aldrig upp era drömmar! Sen så har jag alltid gillat Dennis Quaid av någon anledning så det är ett plus.
Johjt
2009-05-03
Väldigt bra film, den har allt som en disneyfilm ska ha. klar 4a.
Triton
2009-04-14
Mer än okej tidfördriv.
Inigo
2009-03-08
Helt ok. Kanske en 2a egentligen.