2.6

The Rutles 2

Ett par decennier efter inspelningen av dokumentären "The Rutles - All You Need Is Cash" ger sig Dirk, Stig, Ron och Barry ut på en återföreningsturné i Amerika. Precis som i den första filmen får vi följa bandet samtidigt som artister och kändisar som inspirerats av "the pre-fab four" intervjuas.

Originaltitel The Rutles 2
Alternativ titel The Rutles 2: Can't Buy Me Lunch
Regissör Eric Idle
Manus Eric Idle
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Eric Idle, Neil Innes, Ricky Fataar, David Bowie, Billy Connolly, Carrie Fisher, Jewel Kilcher, Steve Martin, Mike Nichols, Conan O'Brien, Salman Rushdie, Garry Shandling, Robin Williams, Tom Hanks, Clint Black, Catherine O'Hara, Jimmy Fallon

ninja
2010-02-05
Även om denna tydligen består till hyfsat stor del av borttagna scener från föregångaren lyckas den vara ännu roligare. Många skratt for the buck.
2009-05-22
Mest skåpmat och "leftovers" varvat med nyinspelade intervjuer, men ändå nästan en fyra. Måste ses av alla som gillar The Rutles. (9/15)
Pärlemor
2006-07-29
Om man som jag var med på den gamla goda Beatlestiden, har sett deras filmer och även gillat Monthy Python ... :-) Eric Idle är fenomenal, och mycket rolig som dokumentärreportern! Han har fångat in de flesta sätten (läs avarter) hos reportrar hos BBC i att göra intervjuer och prata mellan klippen. En klar "må-bra-film" liksom den första Rutles-filmen.
RiffRandell
2005-09-03
Hoppas en Rutles kommer med text, men varför en 2:a? Tror inte på att denna kan vara bra, såg ett klipp, osäkert...
masterbull_se
2005-07-26
bara för att jag älskar rutles ger jag den en trea. men egentligen är den ingenting. och den fokuserar för mycket kring byxorna, som bara var en liten del av det roliga i första filmen. men å andra sidan väntade man sig inte mycket när man såg den heller så... hade platsat bättre som bonusmaterial på första filmen, när kommer det en "all you need is cash" med svensk text?