1.6

The Saint

Internationella mästertjuven, Simon Templar, även känd som Helgonet, blir tillfrågad av en desperat rik man att hitta hans kidnappade dotter. Men förutom att undanröja myndigheterna måste Simon möta en farlig motståndare från sitt förflutna.

Originaltitel The Saint
Regissör Ernie Barbarash
Manus Jesse Alexander, Tony Giglio
Genre 2010-tal, Action, Äventyr, Kriminalare
Skådespelare Adam Rayner, Eliza Dushku, Ian Ogilvy, James Remar, Roger Moore, Enrique Murciano, Thomas Kretschmann, Beatrice Rosen, Greg Grunberg, Yani Gellman, Sammi Hanratty, Jason Brooks, Michael Ornstein, Sonalii Castillo, Louis Hynes, Christopher Villiers

ulpe01
2019-06-26
Billig och klichéfylld. Hade mycket hellre sett nåt med enbart Patricia och Sonali istället. En oväntad Greg Grunberg fick mig att fundera på om JJ Abrams på nåt sätt var iblandad (uppenbarligen inte). Och Roger Moore i fem sekunder på slutet... och inte på ett bra sätt. Inte konstigt att det här var nåt jag aldrig hört talas om innan jag händelsevis snubblade över filmen och kände mig tvungen att kolla varför. Nu vet jag.
precious_death
2018-01-03
Uppenbar TV-pilot. Dock inte riktigt värd den sågning den får här tycker jag. Satte nästan en trea. Men pilotkänslan tog ner den.
jonbo
2017-09-07
Kanske en tvåa, men den är så gräsligt okänslig gentemot sin förlaga (som oavsett sin kvalité förtjänar respekt) så den får en etta.
NoWireHangers
2017-09-07
Så dålig att den förtjänar en etta i betyg är den inte men förtjänar inte heller mer än en högst medelmåttig tvåa. Ganska ointressant historia.
Murvel48
2017-09-05
Typiskt pilotavsnitt. Om det blir en serie kommer jag definitivt inte att se den. En riktig smörja.
Argo_L
2017-07-16
Efter några minuter förstod man hur dålig den kommer att bli. Redan att guldet hade typ ingen vikt alls visade, hur ogenomtänkt filmen är. Klarade 10min sedan stängde jag av den.
Harford
2017-07-15
En helt gräslig film (som är en TV-film, förmodligen pilotavsnittet på en TV-serie som förhoppningsvis aldrig kommer att se dagens ljus.) TV-serien McGyver hade både bättre skådisar och bättre manus. Det här är bara ett patetiskt försök att göra pengar på en klassisk TV-serie.