3.1

The Scapegoat

Handlingen utspelar sig 1952. England förbereder sig för kungens kröning. The Scapegoat berättar en historia om två väldigt olika män som har en sak gemensamt - ett ansikte.

Originaltitel The Scapegoat
Regissör Charles Sturridge
Manus Charles Sturridge
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Andrew Scott, Jodhi May, Matthew Rhys, Eileen Atkins, Anton Lesser, Sheridan Smith, Phoebe Nicholls, Pip Torrens, Sylvie Testud, Richard Ridings, Julian Wadham, Ian Mercer, Roland Oliver

tvamvarg
2016-01-03
Hade inga förväntningar vilket säkert höjer betyget, men jag tycker denna var klart underhållande och i vissa delar riktigt fin! En skaplig grad av "suspension of disbelief" krävs, och vanligen kan jag ha svårt för det men här gick det av någon anledning bra.
tvamvarg
2016-01-03
Hade inga förväntningar vilket lösvikt
garpa
2016-01-02
Britisk överklass med överklassbekymmer. Storyn läcker som ett såll. Men i övrigt bra skådespeleri och genuina miljöer. Kan dock inte rekommendera den. Ej sevärd.
annihilat0r
2014-12-20
Tittaren till "The Scapegoat" åker självförvållat på en brittisk tids- och klassresa. En resa som leder fram till en ganska kylig värld. Ännu svårare blir denna omställning, eftersom vi tittare – genom vår protagonist – ser exakt likadan ut som en försvunnen härskare. Makten finns således redan i våra händer, enligt resterande elit. Men, hur i hela friden ska vi hantera den?
Bumsi
2014-09-24
Kunde ha varit mycket bättre än vad den är. Väldigt nära att snäppa upp den till sevärd men det finns för mycket dravel mellan det som är bra.
Mimja
2013-09-24
Helt ok film - intressant story, bra skådespelare och fin miljö.
johannorlund
2013-09-23
Gillar stämningen och skådespelet extremt mycket i den här. Kände mig aldrig jätteengagerad, men det är en bra film!