1.5

The Scorpion King 3 - Battle for Redemption

Den unge Mathayus har förlorat sin drottning och sitt rike och är driven ut i öknen som lejd soldat. Har får i uppdrag av Egyptens kung Horus att hjälpa kung Ramusan. Som belöning kommer Mathayus få prinsessan Slida och en magisk amulett känd som Gudarnas Öga. Men för att få sin belöning måste Skorpionkungen först rädda prinsessan från den fruktade kungen Talus.

Originaltitel The Scorpion King 3: Battle for Redemption
Alternativ titel The Scorpion King 3: Rise of the Dead
Regissör Roel Reiné
Manus Brendan Cowles, Shane Kuhn, Randall McCormick
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Victor Webster, Billy Zane, Bostin Christopher, Ron Perlman, Selina Lo, Dave Bautista, Kevin 'Kimbo Slice' Ferguson, Krystal Vee, Geoffrey Giuliano, Temuera Morrison, Johann Helf

Skapad 2019-10-27 av rikirock
Mathayus har förlorat sin älskade drottning och tvingats lämna sitt före detta kungadöme på grund av en smittsam pestsjukdom. Han börjar livnära sig som lönnmördare och blir anlitad av den E...   Läs mer »

dudson
2019-01-12
Förbaskat usel! .Zane var skaplig i sin sliskiga drägg skurk roll. Hjälten hade noll karisma, den där Olaf var skojs som svettig dräng fåne. Striderna påminde mera om en Mortal Kombat rulle.
2018-02-09
hopplöst dålig, suck!!!
RichardEk
2013-07-08
Pinsamt för alla inblandade och man kan fråga sig ifall Ron Perlman och Billy Zanes skådespelarkarriärer klarar sig efter detta magplask. Det här är dåligt, men inte så dåligt att det blir roligt (det hade varit roligare) utan dåligt på det viset att det blir tråkigt, trots alla försök att genom dialogen göra det roligare.
bryngel
2013-04-01
SÅg om den då jag råkade slå på rätt kanal, och blev till min stora förvåning sittande, den är så dålig att den nästan blir bra. Den är helt klart gjord med lite mer självdistans än de två första, ordet var lite. Så en tvåa får jag höja till trots allt.
Itake
2013-03-31
Haha oh wow.
Robkiller
2013-03-11
Det här var onekligen rätt så uselt... kassa skådespelare, frånvarande manus och taskig regi (alldeles för mycket "slow-motion")... smådumma skämt mest hela tiden som aldrig är roliga av den nya "sidekicken"... den råbarkade vikingen Olaf... och slagsmålsscener där ingen kan slåss. Ändå så är det här rätt så underhållande i sin uselhet, bättre än 2an... ingen av de inblandade verkar ta det här på allvar överhuvudtaget dock... miljöerna var fina, den får duga.
WaldoTrumbull
2012-08-05
Detta var pinsamt dåligt. Filmserien har väl aldrig varit bra, men detta var ofantligt mycket sämre än tidigare. Visst, det var ett par snygga fightscener, men i övrigt var det så platt och oengagerande att man riktigt kunde känna hur hjärncellerna stängde ner.
aholmbom
2012-07-31
Tavelscenen är det enda som är kul i en annars horribel film
StureStenhög
2012-06-02
Dumhet är inget som stör mig nämnvärt i filmer, att man totalt pissar på all form av historisk korrekthet kan jag också tolerera, att storyn är väldigt hafsig var väntat (men fortfarande inte helt okej), men det som verkligen drar ner en film i skiten är dålig humor, och det finns det gott om här. Precis alla one liners faller totalt platt, den där killen som tror att han är Jack Black är väldigt irriterande, och Billy Zane är en otroligt töntig skurk. Ron Perlman är väl den enda som sköter sig bra, men han är med för lite för att kunna rädda det här från bottenbetyget
MiniMe
2012-01-09
tredje gången jag försöker se denna film nu, jag har kommit 45 minuter in. det beskriver ungefär hur extremt patetiskt dålig denna film är.