2.4

The Seasoning House

Angel är en ung dövstum tjej som slavarbetar på en bordell för militärer. Hennes jobb är att ta hand om de prostituerade. Fast i hemskheter planerar hon sin rymning och hämnd.

Originaltitel The Seasoning House
Regissör Paul Hyett
Manus Paul Hyett, Conal Palmer, Adrian Rigelsford
Genre Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Rosie Day, Kevin Howarth, Sean Pertwee, Anna Walton, Jemma Powell, Daniel Vivian, Sean Cronin, Christopher Rithin, Alec Utgoff, David Lemberg, Dominique Provost-Chalkley, Ryan Oliva, Laurence Saunders, Abigail Hamilton, Adrian Bouchet, James Bartlett

sparriskrigarn
2016-12-26
Bra manus och hyfsat övertygande idé, men trovärdigheten sjunker till botten då samtliga skådespelare talar engelska med uselt fejkad brytning. Hade filmen varit på ryska eller motsvarande hade den varit femtio gånger bättre, och framför allt mer trovärdig. Hyfsad feel-bad som försöker dölja filmens tillkortakommanden med ett lager smuts. Det lyckas icke.
2016-12-21
Kan liknas vid en B:ig mix av Lilja 4-Ever och I Spit on Your Grave. Anmärkningsvärt är att trots filmens skitighet och tema så är mans-stjärt den enda nakenhet man bjuds på. Jag tror att en god förutsättning för att gilla denna film är att man uppskattar exploitation, har en viss tolerans när det gäller B-film, samt tilltalas kravlöst av "feel bad". (9/15)

2015-11-21
Börjar trögt och man tappar lite av intresset, trots en egentligen ganska intressant skildring. Men det tar sig och blir sedan spännande varvat med en del brutala scener. Helt okej film. 5/10
Starlette
2015-06-19
För deprimerande för att jag ska kunna ge ett högre betyg. Men gillar man smuts, blod och prostitution finns det mycket att hämta här. Kevin Howarth är dock för jäkla stilig!
haajen
2015-02-10
Helt enkelt bara en tråkig film som med sitt lama slut definitivt förtjänar det låga betyget.
Volbeat
2015-01-06
Denna filmen gillade jag, tappade lite tempo där och där men som helhet en grym och spännande film. Se den.
TheHorrorfan
2014-11-24
Börjar lite halvdant, men den tar sig. Spännande och brutal. 3,5.
schramm
2014-02-28
Alla i balkan pratar engelska, jämt. Alla i balkan är antingen skurkar eller horor. Alla i balkan knarkar Alla i balkan bor i skitiga hus Alla i balkan är skitiga. Tänk vad mycket jag lärt mig på 1.30!!!
matildalinnea
2014-02-06
Instämmer med föregående talare. Hantverket är (faktiskt!) förbluffande, men manus, karaktärer och klimax når bara svag mellanmjölk.
Benisakura
2013-08-23
Välgjord med några starka scener, men inte särskilt intressant.