The Secret Sense

Tom Witzky är en helt vanlig kille med fru och en liten son. Men när han på en fest hos sina grannar blir hypnotiserad, förändras hans liv radikalt. Hypnosen har framkallat omedvetna krafter hos Tom, som ger honom huvudvärk och gör att han kan se fruktanvärda syner. Han blir besatt av tanken på att det finns en flicka i hans hus, och att hans familj hotas av en osynlig fara. Vad är det som framkallar dessa syner och tankar? Tom måste få reda på svaret. Kosta vad det kosta vill…

Originaltitel Stir of Echoes
Regissör David Koepp
Manus Richard Matheson, David Koepp
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Illeana Douglas, Kathryn Erbe, Kevin Dunn, Jennifer Morrison, Lusia Strus, Mary Kay Cook, Zachary David Cope, Conor O'Farrell, Steve Rifkin, Chalon Williams, Liza Weil

2016-10-29
Filmen är väldigt spännande och välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Kevin Bacon.
Merwinna
2016-01-09
Bra och spännande spökfilm. Själva historien är mycket vanlig - ett mysterium som måste lösas och saker som måste ställas till rätta, om det ska bli lugnt i huset - men det gör inget. De bästa spökhistorierna är ju faktiskt uppbyggda så; det är när författare försöker sig på "alternativa" historier som det ofta blir dumt och otillfredsställande. Anledningen till att jag sätter 4 och inte 5 är att jag aldrig blev riktigt rädd för spöket. H*n såg för mycket ut som en vanlig, levande människa.
Lotso
2015-10-08
I sin helhet är Stir of Echoes en stark stabil rulle med en Kevin Bacon i toppform och stabil regi från David Koepp. Mysteriet/handlingen är intressant och håller än igång hela tiden, även ifall det blev lite klart hallväggs in vad som hänt och vad det hela gick ut på. Den kunde också bli lite flummig vid sina tillfällen för sitt eget bästa. Men mycket tack vare atmosfären och stämningen under hela filmens gång känns filmen fräsch.
AlbinWesley
2015-08-16
Har lite svårt för Bacon, även om han emellanåt glimtar till och blir riktigt bra i sin rollporträttering. Lite lagom obehaglig och bra framför allt fram till en tredje akt som jag tyckte sänkte filmen en del.
gruso
2015-02-23
Denna orkar knappt upp till en trea, och det är komiken i filmen som höjer den.
2014-11-08
En väldigt intressant och fångande film. Den hamnade tyvärr i skymundan när den kom eftersom The Sixth Sense släpptes samtidigt. Kevin Bacon visar än en gång att han faktiskt kan agera, väldigt trovärdigt dessutom. Jag tycker den kan fightas med The Sixth Sense tack vare Kevin Bacon. 3+
Djurnord
2013-08-31
Spännande och bra film.
Robkiller
2013-05-25
En kille börjar se syner efter att ha blivit hypnotiserad... men vad är det egentligen som händer? och vad leder det till?... spökfilm med en helt ok Kevin Bacon.. tyvärr så håller den lite väl lågt tempo och är inte tillräckligt spännande för att hålla intresset uppe nå vidare bra... men den var å andra sidan rätt ok ändå, den får duga.
elzplz
2012-12-01
när kevin bacon gräver o river hela huset. höll på att dö av skratt på MANLIGHETEN. annars en helt okej skräckfilm, stundvis creepy.
Naaajn
2012-11-04
Ganska läskig rullei like mr Bacon.