3.3

The Seventh Curse

I Thailands djupa djungel försöker en ung polis rädda en kvinna från att bli offrad till något som kallas 'The Worm Tribe'. I hans försök blir han smittad av 'The Seven Blood Curses'. Var och en av dessa förbannelser kommer sakta tära på hans kropp och när den sjunde träder i kraft kommer det leda till definitiv död...

Originaltitel Yuan Zhen-Xia yu Wei Si-Li
Alternativ titel Dr. Yuen and Wisely
Regissör Lam Ngai-Choi
Manus Wong Jing, Yuen Kai-chi
Genre Action, Skräck, 80-tal
Skådespelare Maggie Cheung, Sibelle Hu, Chor Yuen, Chin Siu-hou, Wong Jing, Dick Wei, Elvis Tsui, Chow Yun-fat, Ken Boyle, Joyce Godenzi, Kara Hui, Yasuaki Kurata, Johnny Wang Lung-wei, Yee Tung-shing

XenoMorph
2014-11-02
Perfekt speltid så man inte hinner tröttna på alla tokigheter.
Satai
2013-01-08
Om inte annat så är den väldigt underhållande.
singelmamma
2012-06-16
Storyn ville aldrig riktig komma fram. Men en film med gore, galen koreografi, checka specialeffekter och en jävla fart är det verkligen. Gillart.
craptastic
2012-06-16
Knasigt, mycket gore och härliga specialeffekter. Ett stort plus för den otroligt fula demon bebisen.
100tonvalspäck
2012-02-28
Det här var uppfriskande! Små monster, tjockt kladdigt blod, trolldom och humor.
alexi
2010-08-27
Riktigt jävla skön!
MilkMonkey
2007-08-13
ag har inte tillräcklig självinsikt för att kunna säga varför jag gillar vissa over-the-top-HK-komedier, och inte andra . . denna är klart en av de bästa i genren -- den når inte upp till Robotrix, men spöar t ex Heroic Trio & Twinkle Twinkle Little Star
2007-02-28
DEn här filmen har allt man kan önska, utom möjligtvis bra manus, regi och skådespel. För bättre information, läs kpt.Kautschuks kommentar 9/8 2005.
yangbo
2006-12-13
det här betyget är mycket konstigt som jag sätter. Eftersom jag än en gång fick se en kult hk film med mandarin/kinesisk dubbning och inte i originalspråk/kantonesiska, vilket gör att det hela drar ned på betyget, men eftersom min senaste 10 filmer jag har sett från hk har varit på mandarin och jag har dragit ned betyget pga detta, så väljer jag att INTE göra det på denna för att chow yun fat och Maggie tillsammans är med, vilket i sig är en fröjd för ögat, men jag tyckte att chow yun fat borde ha varit mycket mer i filmen med tanke på titeln, film-framsidan och sen marknadsföringen runt denna. Men men, det här är nog den fjantigaste och tramsigaste film jag nånsin har satt ett sånt här högt betyg på, men det är underhållande fast det är riktigt b, riktigt riktigt b är effekterna och monstrerna, men som sagt, underhållningen och värdet blir ändå en mycket svag 4a
Kiba
2005-12-12