3.3

The Seventh Curse

I Thailands djupa djungel försöker en ung polis rädda en kvinna från att bli offrad till något som kallas 'The Worm Tribe'. I hans försök blir han smittad av 'The Seven Blood Curses'. Var och en av dessa förbannelser kommer sakta tära på hans kropp och när den sjunde träder i kraft kommer det leda till definitiv död...

Originaltitel Yuan Zhen-Xia yu Wei Si-Li
Alternativ titel Dr. Yuen and Wisely
Regissör Lam Ngai-Choi
Manus Wong Jing, Yuen Kai-chi
Genre Action, Skräck, 80-tal
Skådespelare Maggie Cheung, Sibelle Hu, Chor Yuen, Chin Siu-hou, Wong Jing, Dick Wei, Elvis Tsui, Chow Yun-fat, Ken Boyle, Joyce Godenzi, Kara Hui, Yasuaki Kurata, Johnny Wang Lung-wei, Yee Tung-shing

Kriffot
2020-08-02
Bra skelett, bra blod!
idd
2020-08-01
Tajt manus och trovärdiga karaktärer!
XenoMorph
2014-11-02
Perfekt speltid så man inte hinner tröttna på alla tokigheter.
Satai
2013-01-08
Om inte annat så är den väldigt underhållande.
singelmamma
2012-06-16
Storyn ville aldrig riktig komma fram. Men en film med gore, galen koreografi, checka specialeffekter och en jävla fart är det verkligen. Gillart.
craptastic
2012-06-16
Knasigt, mycket gore och härliga specialeffekter. Ett stort plus för den otroligt fula demon bebisen.
100tonvalspäck
2012-02-28
Det här var uppfriskande! Små monster, tjockt kladdigt blod, trolldom och humor.
alexi
2010-08-27
Riktigt jävla skön!
MilkMonkey
2007-08-13
ag har inte tillräcklig självinsikt för att kunna säga varför jag gillar vissa over-the-top-HK-komedier, och inte andra . . denna är klart en av de bästa i genren -- den når inte upp till Robotrix, men spöar t ex Heroic Trio & Twinkle Twinkle Little Star
2007-02-28
DEn här filmen har allt man kan önska, utom möjligtvis bra manus, regi och skådespel. För bättre information, läs kpt.Kautschuks kommentar 9/8 2005.