2.5

The Shallows

En ung kvinna är ute och surfar på egen hand när en stor vithaj attackerar. Hon klarar sig, men strandas ensam på en liten klippa medan hajen cirkulerar vattnen mellan henne och stranden.

Originaltitel The Shallows
Regissör Jaume Collet-Serra
Manus Anthony Jaswinski
Genre Skräck, Thriller, Drama, 2010-tal
Skådespelare Blake Lively, Óscar Jaenada, Angelo Josue Lozano Corzo, Joseph Salas, Sedona Legge, Brett Cullen, Janelle Bailey, Pablo Calva, Diego Espejel

sodomiten
2020-04-30
En sådan ointelligent person förtjänar att bli fiskmat. Fast jag gillar temat med hajar som det här eller "Deep blue sea". Också plus för tjejens sex appeal.
Rele
2020-04-30
En spännande hajattack film med en duktig skådespelerska. Jag ger en trea!
2019-06-22
Tycker inte den blir så spännande utan mest rätt tråkig. Den är helt okej ändå men tvåan är rätt svag, det blir så krystat.
Tatty
2018-12-04
Gillar filmen grymt mycket för den är så bra och riktigt spännande att mina händer skakade! Kändes verkligt och man kände det som hände i filmen. Blake Lively är jävligt bra i filmen! Grymt att det är hon!
abnormal
2018-10-26
Annat grepp på hajfilm, vilket jag uppskattade. Snyggt foto, även om fokuset på hennes kropp är lite väl ibland.
Mikael602
2018-10-07
Ovanligt välgjord för att ha så lite dialog, och vara en "hajfilm". Blake Lively gör ett bra jobb i sitt skådespelande.
Murvel48
2018-09-01
Jag hade inga förväntningar alls så det blev en klart positiv överraskning. Spännande och välspelat.
TimBuckley
2018-08-19
(rek 2a) Filmen funkar helt ok men tillför inte direkt något nytt. Blir dock ej sugen på att bada i havet efter att ha sett filmen, vilket väl någonstans åtminstone är halva poängen. Bäst? Fågeln.
päronanton
2018-07-19
Jag tycker den är bra och helt klart spännande! Även fast det har gjort så otroligt många filmer om just hajattacker.
2018-02-04
Jag beundrar att film som detta lyckades ta sig fram och skapa intresse och uppmärksamhet i filmvärlden. Sett till handlingen så borde den hamnat långt åt sidan. Efter att sett den förstår jag att den uppmärksammats. Här finns spänning, drama och intensitet som underhåller. Blake Lively i huvudrollen är dessutom tillräckligt kompetent och intressant för att uppehålla intresset för tittaren. Slutet lämnar dock något att önska men med tanke på genren så får både sinne och fantasi lämnas öppet.