2.4

The Shuttered Room

Baserad på en Lovecraft-novell. Det hela utspelar sig i en isolerad liten fiskeby i New England dit en kvinna och hennes make anländer efter att hon ärvt en kvarn där hon bott som ung. Vad hon inte vet är att i toppen av huset finns ett väl dolt och kraftigt förseglat rum som innehåller en fruktansvärd hemlighet.

Originaltitel The Shuttered Room
Alternativ titel Blood Island
Regissör David Greene
Manus DB Ledrov, Nat Tanchuck
Genre Skräck, 60-tal
Skådespelare Oliver Reed, Gig Young, Carol Lynley, Flora Robson, Bernard Kay

Podpolkovnik
2014-02-19
Jag ville så gärna ge den en trea då första halvan av filmen är hyfsat "Lovecraftiansk" och den psykotiska skumjazzen á 60-tal flödar på ganska bra. Men någonting händer den andra halvan av filmen som drar ner allting till en typisk B-skräckis från 60-talet med karateslagsmål och taffliga monster som tar död på all mystik.
kungkalas
2008-06-17
De första fem minuterna gav hopp om något riktigt läskigt. Tyvärr så infriades inte riktigt det. Gillar man 60-tal och skum jazz, vilket jag gör, så är det ändå en helt okej rulle. Men det känns ganska onödigt att klämma in exploitation (nästan i alla fall) och knytnävsslagsmål i en film som med fördel kunnat fokusera mer på själva skräckmomentet.
Captain_Grogg
2008-06-10
Hade hoppats på en mycket mer skrämmande film. Spoiler Varning: Påminner mycket om en del i ett halloween avsnitt utav Simpsons.