2.7

The Signal

Tre studenter försvinner under mystiska omständigheter medan de spårar en hacker mitt ute i öknen.

Originaltitel The Signal
Regissör William Eubank
Manus William Eubank, Carlyle Eubank, David Frigerio
Genre Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Brenton Thwaites, Beau Knapp, Olivia Cooke, Laurence Fishburne, Lin Shaye, Robert Longstreet

Boondock_saint
2015-10-26
Vilken pretentiös jävla bajsfilm.
#54
2015-08-11
Tillräckligt okonventionell för att underhålla.
Djason
2015-06-23
Som att se Lost som en långfilm, noll förståelse och noll förklaring i slutet. Man har väl en aning om vart de vill komma. Snygga effekter och en viss spänning räddar detta från en 1:a. Kul att Black Death med Sean Bean ligger med som liknande filmer, otroligt liknande.
Challenin
2015-05-26
Det här.... var inte vad jag hade tänkt mig eller var sugen på att se. Men, ja... efter att ha googlat mig igenom både den ena och den andra analysen om denna film så förstår jag väl någonstans var man vill komma. Eller inte komma. Och det stör mig - och det är meningen, som jag förstår det. *Mindfucked*
Haroo
2015-03-09
Ett mycket snyggt foto och snygga effekter blir förstörd av en helt katastrofal story.
Hasseman
2015-03-03
Filmen är egentligen en tvåa men den får en till stjärna för effekterna.
weeanna
2015-02-06
"Hur många spliffar krävs för att en film skall bli bra?" Fler.
Venatici
2015-02-03
Intressant idé och start. Men efter halva filmen ballade det ur alldeles för mycket och slutar med ett magplask.
bubblo
2015-01-28
Gillar filmen rent estetiskt och skådespelarprestationerna är helt ok osv - men slutet, ungefär det som hände där, det kunde man ju förutse ganska tidigt i filmen. Sedan tycker jag pang-pang-scenerna var extremt onödiga och konventionella. Eftersom man fattade att det ändå inte var en "normal" inramning på händelserna så känns det bara märkligt med biljakt och skottlossning och grejer.
Vitorovic
2015-01-03
Det finns inget man inte redan sett många gånger i andra filmer.