2.1

The Silence

En familj kämpar för sin överlevnad i en värld som terroriseras av en dödlig urtida art som har fortplantat sig i mörkret i ett underjordiskt grottsystem, och som enbart jagar med hjälp av sin skarpa hörsel. När familjen söker skydd på en avlägsen plats börjar de undra vilken värld de kommer att återvända till när de är redo.

Originaltitel The Silence
Regissör John R Leonetti
Manus Carey Van Dyke, Shane Van Dyke
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Stanley Tucci, Kiernan Shipka, Miranda Otto, Kate Trotter, John Corbett, Kyle Breitkopf, Dempsey Bryk, Billy MacLellan, Chris Whitby, Barbara Gordon, Zoe Doyle, Cory O'Brien, Alex Hatz, Gregory Waters, Sarah Abbott, Kate Corbett, John Fray

Halofreak92swe
2019-07-22
Riktigt B. Se A Quiet Place istället, den är mycket bättre.
PeterTheW
2019-07-22
Ja. En sämre A quiet place, även om jag gillar början.
amam
2019-06-25
Börjar hyfsat och har bra skådisar. Jag gillade monsterdesignen också men det var i stort sett allt det positiva. Väldigt svagt slut.
DiMMUBoRGiR
2019-06-13
Nej, men... att det fortfarande ska göras kopior av mer framgångsrika filmer. Det här blir inte bra, känns aldrig så mycket som den borde.
TheHorrorfan
2019-05-10
Väldigt bra. Gillar den här typen av filmer där en grupp med människor försöker överleva. Svag 4:a.
Djason
2019-05-09
Som en sämre version av A quiet place och Pitch Black. Märks att det är en netflix film då det finns några kända skådisar men med en liten budget och ett mediokert slut.
ekneB
2019-05-04
den är helt okej och hade förmodligen känts lite bättre om det inte vore för A quiet place som är en fantastisk film. Den här tappar däremot sista tredjedelen och slutet kommer från ingenstans. Känns som att man hade kunnat dratt till med 5 minuter till för att koppla ihop slutet.
Beex
2019-05-01
Skräck? Det vetifan. Löjliga monster och inte någon som helst kemi mellan karaktärerna. Inte ens Tucci kunde rädda denna.
2019-04-25
Hm.. I en film ska man inget se och i en annan film ska man vara tyst. Vad blir här näst att man inte får kissa för annars händer?? Den här filmen var bra tills de töntiga flygfäna dök upp sedan blev den skrattretande dålig nästan allt i filmen gick att förutse med andra ord inga överraskningar. I vanlig ordning skulle ett husdjur offras. Undra om det är lag i ett manus att åtminstone ett djur måste dö...
Oompf
2019-04-15
Gillar Tucci men det här var bara en sämre version av A quiet place.