3.2

Sänkningen av Laconia

Ett drama i två delar baserat på den sanna historien om de allierades skepp Laconia som sänktes under andra världskriget av en tysk U-båt, som sedan mot order undsätta civil besättning

Originaltitel The Sinking of the Laconia
Regissör Uwe Janson
Manus Alan Bleasdale
Genre Drama, Krig, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Brian Cox, Lindsay Duncan, Andrew Buchan, Morven Christie, Ken Duken, Jacob Matschenz, Paul Hilton, Jodi Balfour, Darron Meyer, Oskar Brown, Richard Wright-Firth, Franka Potente, Thomas Kretschmann, Ciarán McMenamin, Frederick Lau

Ola_Schubert
2013-08-24
Ett helt ok krigsdrama. Tappade kanske lite styrfart ibland men var ändå tillräckligt intressant för att förtjäna en stark trea i betyg.
Mikka
2012-05-11
Lite som en sämre blandning av Titanic och Fienden i djupet. Den har en hel del brister, kanske främst i filmning och effekter men även i manus. Men den håller faktiskt intresset uppe hela vägen och flera scener är minnesvärda och sticker ut. Ken Duken är faktiskt riktigt bra som den tyska u-båtskaptenen. Helt okej trea sammantaget.
Luciphere
2012-04-09
Ett mycket välspelad och verklighetsbaserad krigsfilm som uppvisar en nyanserad bild där tyskarna inte demoniseras rakt av.
Gyllenbock
2012-01-02
Ett välspelat drama där korvettenkapitän Werner Hartenstein är den stora hjälten.