3.1

The Sisters Brothers

Historien följer Eli och Charlie Sisters, två lönnmördarbröder på jakt efter en guldgrävare som har stulit från deras ledare.

Originaltitel The Sisters Brothers
Regissör Jacques Audiard
Manus Jacques Audiard, Thomas Bidegain
Genre Kriminalare, Komedi, Drama, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare John C Reilly, Joaquin Phoenix, Jake Gyllenhaal, Riz Ahmed, Rebecca Root, Allison Tolman, Rutger Hauer, Carol Kane, Richard Brake, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Aldo Maland, Theo Exarchopoulos

StureStenhög
2019-12-03
Det faller aldrig riktigt på plats det här, men det blir åtminstone bättre med tiden när jag får lite mer grepp om vad de försöker göra. Någon riktigt westernkänsla infinner sig aldrig, men det är de nog inte ute efter heller. Tonen är dock ojämn, och enskilda scener är bättre än helheten. Riktigt engagerad blir jag aldrig i karaktärerna, men en del teman och konversationer är intressanta, samtidigt som underhållningsvärdet är okej. Det får bli en hyfsat stark tvåa
mammene
2019-12-01
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här, det var lite allt möjligt.Två gubbar som lullade runt på sina hästar så det tog ett tag innan deras uppgift uppenbarades. Ibland ett westernförsök, gick väl så där, emellanåt ville man vara rolig, fungerade kanske för stunden. Sedan blev det lite action, så det tog sig mer i andra halvan. Det var samtidigt fascinerande hur man blandade action och djup, om det fungerade så bra kanske kan diskuteras, men störde kanske inte heller.
Spook
2019-08-11
brukar alltid gilla Phoenix, men reily var verkligen den som imponerade.
92axha10
2019-06-21
Älskar westerns. Det här en bra representant av genren. Härliga scenerier och udda figurer.
paninaro
2019-04-17
Det finns lite samhälls- och maskulinitetskritik i små bitar här, men det är inte mer än nuggets, som heller aldrig mynnar ut i något speciellt mer än ett uselt sentimentalt slut. Å andra sidan är det onekligen ganska småtrevligt att se en western på bio, storyn funkar nästan hela vägen och det är duktiga skådisar. Och Rutger Hauer som (liten) skurk. Svag trea.
Tonti
2019-03-12
Började oroväckande machonihilistiskt men tar sig klart och har sina fina stunder. Tycker kanske inte familje- och maskulinitetstematiken förvaltas så värst intressant men det är en kompetent modärn western med stark cast. Men liksom alla samtida westerns är den hård på fel sätt, man märker att folk studerar Anthony Mann i alldeles för liten utsträckning. Det mörkt civilisationskritiska stråket bränner aldrig till.
PeterTheW
2019-02-26
Svag trea.
PeterTheW
2019-02-26
Rätt menlös trots duktiga skådisar.
Benisakura
2019-01-31
Seg och en av Phoenix sämre filmer han medverkat i på sistone.
bryngel
2019-01-11