2.3

The Slumber Party Massacre

Några tjejer bestämmer sig för att ha ett övernattningsparty.

Originaltitel The Slumber Party Massacre
Regissör Amy Holden Jones
Manus Rita Mae Brown
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Robin Stille, Michael Villella, Andre Honore, Debra Deliso, Gina Smika, Michele Michaels, Brinke Stevens, Joseph Alan Johnson, David Millbern, Jennifer Meyers, Jim Boyce

Stan
2019-11-24
bra slasher. bättre skådespeleri än de flesta slashers och småcreepy seriemördare. också känns våldet mer trovärdigt och isande än överdrivet som i de flesta skräckfilmer
Raimo_1985
2019-07-12
Det här var en tajt sak, genomgående underhållande. En av de bästa slashers jag sett tror jag.
haajen
2018-12-11
Givetvis är den inte bra men den har ändå något som gör att en är lite underhållen medan den pågår. PIzzascenen är klassisk!
92axha10
2017-04-24
Helt okej B-film.
zonk
2017-04-14
Underhållande skräcktrams där manuset enligt uppgift skulle varit medvetet komiskt, vilket dock regissör mfl inte skulle ha insett. Prickar mycket riktigt av ungefär varenda slasher-klyscha på ett ofta rätt dråpligt sätt.
amam
2015-08-10
Sett till många av sina jämlikar i slasher-genren så är den här hyfsat bra. Ser man till ursprunget (skriven av Rita Mae Brown och regisserad av Amy Holden Jones) så blir det också en annan nivå av intresse. Svag trea.
myslas
2015-03-08
Hade man gjort den som en parodi som manuset var menat som så hade det kunnat bli en rätt bra film. Nu blir det en rätt trist slasher-kopia istället där man till och med kopierar musiken från Halloween.
ItalyErik
2014-06-05
En förrymd mentalpatient i vinröd t-shirt och urtvättad jeansjacka craschar ett gäng skolflickors pyjamasparty och nyttjar sin långa borr till max. Går ju att göra en freudiansk analys på denna film - och särskilt mördarens användande av en borr - om man säger så. Men om man inte gör det är det ändå en ganska skön och medveten slasher som gränsar till komedi. Dock går det att inte sticka under stolen att manus är alldeles lövtunt, något som förstärks av filmens korta speltid.
Vasp
2013-12-07
En film man ser pga titeln.
rebellsten
2013-04-19
Ja, vad säger man? Kanske att den var charmig i all sin dålighet! Och att man efter att ha sett 2:an och 3:an faktiskt får ge den här en 3:a i betyg. Men så brukar jag ju också slänga mig med "ju sämre, desto bättre!".