3.3

The Snapper

Sharon är 20 år, och bor fortfarande hemma hos sin originella familj i en mindre glamorös förort till Dublin. När hon en dag berättar att hon är gravid blir uppståndelsen stor i både familjen och grannskapet.

Originaltitel The Snapper
Regissör Stephen Frears
Manus Roddy Doyle
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Tina Kellegher, Colm Meaney, Ruth McCabe, Eanna MacLiam, Fionnuala Murphy, Pat Laffan, Brendan Gleeson

Astrojacob
2015-04-12
Charmigt drama med engelsk humor och allvar. Svag ,en ändå Fyra.
Gigi1943
2013-03-17
Dessa underbara engelska skådisar, pappa C.Meany är bara så skön, man kan inte låta bli att älska honom, vilken pappa!
Berniey
2013-02-17
Charmigt o roligt med en underbar Colm Meany i en enkel väl sevärd historia
columbusIvy
2010-12-14
Murvel48: "Fånig men någorlunda underhållande bagatell om en fråga som knappast griper tag i någon i Sverige år 2010. Det mest fascinerande var att man lyckats få ihop så många fula människor i en och samma film." Tänkte EXAKT samma sak då jag såg filmen...
Murvel48
2010-12-12
pokerfacedpots
2010-11-15
Colm Meaney är så bra i papparollen. Rolig film i halvmiserabel miljö. Charmig också
SHAAWW
2010-06-13
Brendan Gleeson !
resegaranti
2009-09-18
Sunkig socialrealism från öarna piskar det mest i samma genre! Riktigt duktiga på att skildra strukturer med bibehållen trovärdighet och utan att göra det övertydligt!
Uroldur
2008-11-09
Gud vilken härlig film! Älskar denna typ av otvungenhet. Det är inget konstlat eller nånting, det bara är, rätt upp och ner. Härligt ärligt berättat.
kennert
2008-08-31
Bra film om en mustig familj.