2.6

Trollkarlens lärling

En försynt collegestudent går motvilligt med på att ta jobb hos den mäktiga trollkarlen Balthazar Blake i dagens New York. Trollkarlen, som försöker hitta och träna upp sin efterträdare, ger honom en snabbkurs i magi för att han ska kunna slåss mot Manhattans mörka krafter. Nybörjartrollkarlen anar inte att han har gammalt magiblod i ådrorna och att hans sanna öde är att rädda världen.

Originaltitel The Sorcerer's Apprentice
Regissör Jon Turteltaub
Manus Doug Miro, Carlo Bernard, Matt Lopez
Genre Drama, Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Alfred Molina, Alice Krige, Monica Bellucci, Jay Baruchel, Omar Benson Miller, Toby Kebbell, Teresa Palmer, Robert Capron, Jake Cherry, James A Stephens, Gregory Woo, Peyton List (II)

annchen81
2014-07-06
Jag är allergisk mot Nicholas Cage. Synd att han är med i filmer jag vill se, för jag vill ju inte se honom. Huvva. En ganska bra film trots allt.
RunRiot
2014-06-26
Charmigt. Molina gör ett riktigt bra jobb som vanligt.
mylar
2013-08-19
Filmen gör inte något avtryck i filmhistorien, men skänker lite underhållning och irritation för stunden. Den nedan nämnda svagt begåvade kvinnokaraktären utförde åtminstone sitt uppdrag med bravur, trots att författarna glömde ge henne en egen personlighet.
Anaythea
2012-12-01
I stort sett menlös. Är det bara jag som stör mig på svagt begåvade kvinnokaraktärer som hindrar storyn med kärlekstrams?
Miamia
2012-10-13
Tramsig men lite kul.
Caaarolajn
2012-10-07
Hade inga förväntningar alls, men tyckte att den var bra. Stark trea
claradidam
2012-07-17
Lite för tråkig och händelselös. Fruktansvärt tråkig huvudroll, placerat i ett ganska lovande scenario med en helt okej Cage. Men filmen faller platt.
Fäktaren
2012-06-19
härlig humor inbäddad i replikerna
Camilla133
2012-04-11
Helt okej.
Serenas
2012-03-09
Många trevliga specialeffekter. Sevärd.