1.4

The Sound

Kelly är en författare som är skeptisk till det övernaturliga. Som expert på akustisk fysisk använder hon lågfrekventa, kännbara ljudvågor för att avslöja rapporterad paranormal aktivitet på sin nätblogg. När ett nytt fall dyker upp med en påstådd hemsökt t-banestation vill Kelly avslöja sanningen bakom bluffen, däribland ett 40 år gammalt oförklarligt självmord. Utredningen tar henne långt ner i den övergivna stationen där hennes tvivel prövas. När Kelly går ner i djupet av t-banestationens mörker möts hon av en oförutsedd ondska. I tomrummet måste hon kämpa mot sina egna plågsamma minnen för att finna sanningen och ta sig tillbaka till ljuset igen.

Originaltitel The Sound
Regissör Jenna Mattison
Manus Jenna Mattison
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Rose McGowan, Christopher Lloyd, Michael Eklund, Richard Gunn, Stephen McHattie, Jane Moffat, Pat Mastroianni, Nicolas Campbell, Alex Braunstein, Joel Keller

Robkiller
2017-10-03
Se någon smyga runt i mörka tunnelbanegångar... låter väl kul... eller inte. Det här var rätt så meningslöst.