2.5

The Stag

Komedi om en svensexa som tar några oväntade och drastiska vändningar.

Originaltitel The Stag
Alternativ titel The Bachelor Weekend
Regissör John Butler (II)
Manus John Butler (II), Peter McDonald (I)
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Andrew Scott, Hugh O'Conor, Peter McDonald (I), Brian Gleeson, Michael Legge, Andrew Bennett, Amy Huberman, Marcella Plunkett, Justine Mitchell, Amy De Bhrún, Amy Stephenson, Jane McGrath

purskatuja
2015-05-31
Förväntade mig något annat från omslaget och beskrivningen, men blev ändå positivt överraskad av filmen. En förutsägbar, men ändå mer äkta version av en typisk svensexe-allting-blir-tokigt-rulle. Den här gången förlagd i en häftig irländsk miljö.
Krissla
2015-04-05
Förväntade mig en sämre version av vilken bachelor-film som helst men fick något helt annat. Var väldigt skeptisk första drygt 20 minuterna men sen vände det. Med en irländsk produktion kontra den amerikanska man är van vid känns denna genuin och förmedlar så mycket kärlek; kärlek mellan partners, vänner och bröder; oavsett om man delar blodsband eller inte.

2014-07-11
Det märks tydligt att manuset har potential för att bli en helt okej, någorlunda underhållande komedi. Slutprodukten är dessvärre inte mycket att ha. Stelt, ibland mekaniskt skådespel och stora missar i castingen gör att det bara känns pinsamt och tråkigt att se på.