2.4

The Stepfather

Michael återvänder hem till sin mamma från militärskolan, och upptäcker att hon är nykär och att den nya pojkvännen numera bor hos dem. Michael försöker lära känna den nya mannen och blir mer och mer säker på att något är fel. Väldigt fel.

Originaltitel The Stepfather
Regissör Nelson McCormick
Manus J S Cardone
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Penn Badgley, Dylan Walsh, Sela Ward, Amber Heard, Sherry Stringfield, Nancy Linehan Charles, Jon Tenney, Paige Turco, Braeden Lemasters, Marcuis Harris, Deirdre Lovejoy, Skyler Samuels, Jessalyn Gilsig

BarryHero
2020-08-29
Det räcker med att höra titeln på filmen för att kunna listan ut hur hela historien kommer att utspela sig. Den följer klyscha efter klyscha. Fylld med logiska luckor och mysteriet med "styvfadern" försvinner ju när man redan i öppningsscenen får veta exakt vilken slags person det är. Slutet är lika förutsägbart. En svag tvåa för att den ändock är lite underhållande. Ser hellre originalet från 1987 som tydligen ska ha lite av en mer humoristisk underton.
Hanness
2020-06-21
Dessa filmer ska alltid vara så överdrivna och ologiska.
supermancover
2020-05-29
Första femton-tjugo minutrarna var ju bra, sen blev den bara sämre och sämre. Jättemånga movie-errors som jag stör mig något så ohyggligt på. Folk som haltar på fel fot, telefoner som läggs på tre gånger, sår på fel sida, olika bilar, osv. Irriterande.
Jamesa
2018-08-27
Helt ok remake. Men mer går inte att få, då man ju vet precis hela tiden vad som kommer att hända. Vet fortfarande inte varför man gör såna här filmer. Det vore ju en sak om det gällde en gammal stummis eller svartvit 30-50-tal med ny teknik, men så är ju inte fallet med dessa rullar. Det finns inte en sekvens som görs bättre i denna remaken än originalet.
fridenpaden
2018-01-07
Lade precis 103 minuter på en film jag redan sett...utan att veta om att jag redan sett den åtta år tidigare. Börjar bli gammal.
Dele
2017-12-21
Hyfsat proffsig men opersonlig standardthriller med typisk tveksam logik. Och varför får Kelly stå/gå så mycket i bild iklädd bikini med rumpan mot kameran?
Grillo
2017-10-07
Rätt tråkig inledning och man vet ju hela tiden hur det ligger till. Bra sista 15 minuter dock.
amam
2017-06-12
Saknar originalitet och charm.
2016-09-20
Tycker faktiskt det här är en väldigt lyckad remake. Lika bra som originalet är den ju inte men den är klart sevärd.
gjoob
2016-08-10
Följer en standardmall för b-thrillers som den inte avviker en tum ifrån. Okej tidsfördriv men jobbigt förutsägbar.