The Stig-Helmer Story

Efter sällskaps- skid- segel- golf- och hälsoresor kommer nu Stig-Helmer tillbaka. Den här gången i en tidsresa ? tillbaka till Stig-Helmers barn- och ungdomsår. Varför blev han som han blev? Finns det något originellt att vaska fram om honom. Hur var han som ung? Har livet kuvat honom eller är hans totala brist på karisma medfödd?

Originaltitel The Stig-Helmer Story
Regissör Lasse Åberg
Manus Lasse Åberg
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Lasse Åberg, Tobias Jacobsson, Jon Skolmen, Ida Högberg, Tove Edfeldt, Bill Hugg, Filip Arsic-Johnsson, Jonas Bane, Nils Rodner, Andreas Nilsson, Elisabeth Carlsson, Stefan Sauk, Cecilia Ljung, Stig Engström, Lasse Haldenberg, Claes Månsson, Sven Melander, Basia Frydman, Marianne Hedengrahn

päronanton
2020-08-30
Lasse Åberg är en legend tycker jag! Älskar hans filmer! Fantastiskt bra musik!
2020-06-11
Yrkeschauföre )) Men det är ju en dokumentär över den tråkigaste film-figur som någonsin funnits? Nån komedi är det iallafall inte.
yrkeschaufföre
2020-04-05
De gamla bitarna är ganska bra men handlingen som knyter ihop det hela är lite krystad. Den hade nog varit intressantare som en "dokumentär" där Lasse satt och kommenterade eller mindes det som händer.
Ful_fisk
2019-03-16
Väldigt sävlig. Lite småmysigt med karaktärerna igen och så, men dessvärre tycks Åberg glömt att lägga in skämt. Och så blir det lite konstigt när han dubbar skådisen som ska spela honom som ung också, då känns det som att den unga skådespelaren inte tillåts helt komma in i rollen. Alltså, det här kan man väl glo på som hyggligt komplement till resten av serien, men man klarar sig utan den. På slutet kändes det ändå aldrig som att man kommit historien på djupet, och många trådar lämnades orörda utan att ha lett någonvart. En axelryckning.
2018-07-21
Glömde säga en sak, nämligen att Stig-Helmer borde hängt sig i slutscenen. Då hade biobesökarna sluppit oroa sig för ännu fler meningslösa uppföljare.
2017-12-16
Varför göra en komedi som inte bjuder på några skratt?
Nalleman
2017-11-28
Denna borde aldrig ha gjorts.
2017-11-28
Så usel att man får tårar i ögonen!!!
Applekingen
2017-03-26
Det ända roliga med filmen var klotterscenen som räddar filmen från en 1:a.
Portugallien
2017-01-06