3.2

Riki-Oh: The Story of Ricky

Året är 2001 och när Ricky anländer till det välbevakade fängelset upptäcker han att fångarna blir torterade av både vakter och medfångar. Och när en gammal man blir felaktigt anklagad för ett brott, och dessutom mördad, beslutar Ricky sig för att sätta bråkstakarna på plats, och det med besked!

Originaltitel Lik Wong
Alternativ titel Lai Wong, Riki-Ô, The Story of Ricky, King of Strength
Regissör Lam Ngai-Choi
Manus Lam Ngai-Choi
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Fan Siu-wong, Frankie Chin, Philip Kwok, Ho Ka-kui, Bin Shimada, Fan Mei-sheng, Tetsurô Tanba, Gloria Yip Wan-yee, Yukari Ôshima, Lam Suet, Wong Ji-keung, Daan Bob Chit-long

Skapad 2019-11-10 av Waw
Kinesisk splatteraction från 1991 i regi av Ngai Kai Lam. Den är baserad på en japansk manga som jag aldrig hört talas om, och därmed aldrig läst. Det handlar om den mycket vältränade Ricky (...   Läs mer »

Redfield4ever
2017-02-23
Egentligen inte bra någonstans, men den är så bisarr att den höll mitt intresse hela vägen igenom.
foppa99
2016-12-18
inte värst förtjust i gore eller fantasy i MA-filmer.. men ändå sevärd o cool
DeLarza
2014-10-23
Känns lite som en asiatisk Toxic Avenger, om än inte lika skarp med sitt hackiga tempo och sporadiska handling. Härliga och överdrivna praktiska effekter gör filmen helt klart sevärd!
Halofreak92swe
2014-09-08
Haha galen gore-flumfilm! 80-talskänsla.
Köttrobot
2013-08-09
Den här filmen är galen! Den tar sig själv på alldeles för stort allvar och det kanske är just det som gör den så fantastisk. Riki-Oh är en fullkomligt underbar film som jag njuter varje sekund av om och om igen.
DrJW
2012-12-27
Riktigt galet, överdriven och awsome! Härliga gore effekter.
Johan_G
2012-12-25
Filmen är väl grym egentligenoch kanske ska ha en 5:a? Men har svårt att sätta ett betyg på en sån här film. Dessa filmer känns det som att man antingen hatar dem, Tycker dem är okej eller älskar dem, jag är en av dem som tycker den är okej.
jallek
2012-10-21
Inte en död sekund!
beyonder
2012-09-29
En av bovarna försöker strypa Ricky med sina egna inälvor. Fantastiskt!
Engravadlax
2012-07-12
Som Turtles II: The Secret of the Ooze med lägre budget.