2.6

The Strangers

Ett ungt par, Kristen McKay och James Hoyt stannar i ett ganska isolerat sommarhem och får en tidig morgon besök av maskerade främlingar.

Originaltitel The Strangers
Regissör Bryan Bertino
Manus Bryan Bertino
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Liv Tyler, Scott Speedman, Peter Clayton-Luce, Glenn Howerton, Gemma Ward, Kip Weeks, Laura Margolis, Alex Fisher

Skapad 2019-11-10 av Elemental
Kristen McKay (Liv Tyler) och James Hoyt (Scott Speedman) är precis hemkomna efter en fest. Plötsligt knackar en kvinna på dörren och efter det börjar tre maskerade främlingar terrorisera paret....   Läs mer »

päronanton
2020-05-22
Andra gången jag ser denna rulle! Och jag älskar den! Gillar båda The strangers filmerna, Riktig kusliga som kryper under skinnet på en! Kanon rysare!
dudson
2019-08-14
Tappade intresset rätt snabbt då filmen förlitar sig på snabba skrämsel taktiker. Finns så många bättre house-invasion filmer att välja bland. + att Liv Tyler inte är den mest stabila skådis precis. 1+
Nalleman
2019-04-04
Såg den på "Horror" (brittisk TV-kanal) och detta var en riktig besvikelse måste jag säga.
2018-04-14
Bitvis är det verkligen en hel del moment som är riktigt bra. Men överlag blir det väldigt blaha. Jag gillar inte alls inledningen som försöker få det baserat på verkliga händelser eller nått och jag ogillar karaktärerna nästan så fort dom introduceras. Han är en douche och hon är lite av ett mähä och dom karaktärsdragen förstärks mycket filmen igenom. Relationsdramat eller så håller liksom inte, även om jag gillar tanken lite på att inleda en skräckfilm på det viset. Det är som sagt bitvis skitbra gjort och det är nervigt och snyggt. Sen drar det dock iväg och blir mest tjatigt och tråkigt. På det stora hela en slätstruken tvåa. Musiken är bitvis bra också, och även andra detaljer här och där.
AngelsDiary
2018-04-14
Tråkig.
päronanton
2017-09-17
Väldigt spännande! En bra rysare!
KyLLo
2017-02-10
Väldigt händelsefattig inledning, där man normalt sett brukar få lära känna huvudpersonerna. Sen blir den faktiskt riktigt obehaglig en stund. Därefter slarvas det med mesta och intresset avtar avsevärt. Som så många andra skräckisar från 2000-talet så lånar man från några filmsuccéer och mixar till en billig soppa, utan känsla och förnuft. Likt andra b-skräckisar så har man problem med ljussättningen. Det är mörkt i hela filmen (även inomhus), vilket blir påfrestande i längden och sänker intresset. Ljud- och musik är helt okej för genren, men timingen är inte bra. Man får inte lära känna någon i filmen och får praktiskt taget inga svar under filmens gång. Länge frågar jag mig om det är en parodi eller skräckkomedi, fastän humorn saknas. Att stjäla från skräckklassiker ska absolut inte belönas.
AlbinWesley
2015-11-05
Det är så besynnerligt,att spöken i spökskräckisar oftast är mer trovärdiga än förövarna i den här typen av terrorskräck. Hyfsat bra och obehaglig skräck som faller på sin dumhet och för dålig payoff.
BrutusBeefcake
2015-10-03
Helt klart bland de bästa skräckfilmerna som kommit de senaste 15 åren! Obehaglig som attan! (11/15)
Raggarn
2015-08-15
Skräckelementen är riktigt bra och det är en rätt vidrig historia. Terror på hög nivå, men tyvärr faller den helt enkelt på sin dumhet. Det går helt enkelt inte att göra en sådan här film utan att ha korkade karaktärer som handlar precis tvärtom gentemot vad man bör göra. Karaktärerna saknar helt vidvinkelseende och man lever om när man ska hålla käft, man delar på sig osv. Man har mängder med tillfällen att få övertaget, men suck!! Trots all denna dumhet så tycker jag dock det är en rätt bra skräckis som dessutom ej är för lång.