The Sun Also Rises

En ung man tar hand om sin mor som har blivit galen. Varje dag klättrar hon upp på ett högt träd och skriker samma oförståeliga ord därifrån och sjunger på ryska. Han försöker hela tiden ta reda på varför hans mor har blivit så psykiskt sjuk. Men en dag går hans mor bort och han tror sig aldrig få reda på sitt förflutna.

Originaltitel Tai yang zhao chang sheng qi
Regissör Jiang Wen
Manus Jiang Wen
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Joan Chen, Jiang Wen, Anthony Wong Chau-sang, Zhou Yun, Jaycee Chan

niebaotan
2008-01-05
Håller med föregående kommentarer bortsett från att jag kanske gillade filmen lite mer. En svag 3a vågar jag med gott samvete ändå sätta. Tycker att Jaycee Chan fungerade oväntat bra. Filmens svagheter ligger dock i storyn. Jag undrar vad Jiang Wen ville förmedla med filmen?
grazzy
2008-01-03
Helt obegriplig och meningslös. De två storylinesen känns inte alls särskilt ihopvävda och allting blir bara flummigt.
yangbo
2007-09-30
stark 2a, som pendlar konstant mellan 2 och 3, men det blir till slut alldeles för dåligt, och hela upplösningen lämnar många frågetecken hos mig iaf.