2.5

The Sun Is Also a Star

Blixtförälskelse uppstår under en magisk dag i New York, när romantikern Daniel Bae möter pragmatikern Natasha Kingsley. Gnistor flyger omedelbart mellan dessa två främlingar, som kanske aldrig hade träffats om inte ödet hade visat dem i rätt riktning. Men kommer dessa två ungdomar kunna gå från blixtförälskelse till evig kärlek?

Originaltitel The Sun Is Also a Star
Regissör Ry Russo-Young
Manus Tracy Oliver
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Yara Shahidi, Charles Melton, Gbenga Akinnagbe, Jake Choi, Cathy Shim, Camrus Johnson, Keong Sim, Miriam A Hyman, Jordan Williams, Anais Lee, John Leguizamo

fridenpaden
2021-01-05
Jag får väl gå med på hur filmatiseringen slutar. För det är ju en filmatisering, en version av Nicola Yoons underbara roman, och man kan inte räkna med att filmen är lika bra som boken. Det var just därför det tog sådan tid innan jag såg filmen. Filmen är okej men det går inte att göra boken rättvisa. Språket, upplägget, den röda tråden - det är vad boken gör bra. Att man ändrat slutet i filmen är inte okej men jag har ändå alltid boken. Den går att läsa om. Vilket jag ska göra snart.
HerrNenne
2020-07-20
"Texten på hennes jacka, jag skrev det på ett papper i morse, vilket fantastiskt sammanträffande" the movie. Uselt manus.