2.5

The Sword with No Name

Mu-myeong är en lönnmördare som träffar och blir förälskad i den blivande kejsarinnan Myeongseong. Hon ska dock gifta sig med kung Gojong och där för att skydda kejsarinnan från externa hot finns Mu-myeong.

Originaltitel Bulkkotcheoreom Nabicheoreom
Alternativ titel Bool-kkott-cheo-reom na-bi-cheo-reom
Regissör Kim Yong-gyun
Manus Lee Suk-yeon
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Kim Young-min, Cho Seung-woo, Jeon Ho-jin, Ko Su-hee, Su-Ae, Choi Jae-woong, Shin Hyeon-seung, Lee Sang-hun (II)

Zebulonm
2018-10-09
Nä någrs bra fighter o det var allt.
sathariel
2014-05-24
Väldigt lite action, det är snarare romantik/drama. Actionsekvenserna borde varit fler, eller mer realistiska. Lite osammanhängande. Bra slut.
mmsdos
2010-12-03
Kan verkligen inte hålla med MrDjango. Storyn är verkligen oarbetad för denna typ av filmer, dom brukar lyckas fånga en i denna typ av film, drama/action. Men denna var mer Action med en gnutta drama/romans men utan att lyckas fånga mig i historien. Dessutom är några scener enligt mig rätt dåliga, tex när han slåss själv mot styvfadern eller slutet. Hade dom fixat dom 2 scenerna så hade det varit en svag trea sedan om dom hade gått mer in på karaktärerna och få in mer känsla hos dom så hade det varit en klar 4
Taggu
2010-10-27
Egentligen vill jag sänka betyget till en 2a pga den absolut sista scenen som bara är konstig men om man stänger av innan det så är det en 3a.
Gröne_Orm
2010-04-25
Nja. Är det verkligen så här filmer ska se ut nuförtiden? Tevespelsestetiken är inte något som tilltalar mig, och filmen är ibland en smula osammanhängande. Litet synd, eftersom många av karaktärerna har potential att vara riktigt badass.
wyldmammoth
2010-04-25
Några bra fightingscener som ibland innehöll lite onödiga snabbspolade kamerarörelser. Hade varit mer effektivt att dra ner tempot istället. För mig sjunker filmen ordentligt då den inte lyckas få mig att bry mig om karaktärerna. Därmed utblir känslorna och filmens huvudtema faller pladask.
MrDjango
2010-03-25
Genomarbetade fighting scener ala croutching tiger, rekvisitören har jobbat 24/7, och handlingen är dessutom helt ok för denna typen av film. helt klart se värd och lite till..