2.7

Linje 1 2 3 kapad

Beväpnade män kapar ett tunnelbanetåg i New York och håller alla passagerare som gisslan mot en lösesumma. En helt vanlig dag för jobbfördelaren Walter Garber vänds upp och ned och han ställs nu ansikte mot ansikte mot hjärnan bakom kapningen.

Originaltitel The Taking of Pelham 1 2 3
Regissör Tony Scott
Manus Brian Helgeland
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Denzel Washington, John Travolta, Luis Guzmán, James Gandolfini, John Turturro, Gbenga Akinnagbe, Jason Butler Harner, Victor Gojcaj, Michael Rispoli, Alex Kaluzhsky, Robert Vataj, Ramon Rodriguez, John Benjamin Hickey, Aunjanue Ellis

Skapad 2019-11-10 av AddeColciago
Jay-Z:s gamla hitdänga ”99 problems” inleder ett väldigt hetsigt intro med korta klipp, fräcka vinklar och ständiga närbilder på olika ”soon to be”-skurkar. Det kunde lika gärna vara inledn...   Läs mer »

2017-08-10
Varför slösade jag tid på det här spektaklet?
Halofreak92swe
2016-10-08
Okej action/drama men förväntade mig mer av Denzel och Travolta. Inte alls så bra som den kunnat vara. 3-.
2016-10-03
Bland det tråkigaste jag någonsin sett. Kan inte begripa hur Denzel Washington, John Travolta och James Gandolfini kunde ställa upp och medverka i eländet.
TheHorrorfan
2015-04-02
Tråkigt kidnappningsdrama. Standard action/thriller som inte sticker ut så mycket.
2014-12-30
Tony Scott är en riktig duktig på att regissera film som absolut är sevärda men som också saknar det extra i manusarbetet. Jag gillar Tony Scotts användning av kameran i sina filmer och han lyckas alltid locka intressanta och bra skådespelare. Här blir det dock aldrig bättre än en helt ok film som helhet.
Dutch
2014-10-26
Inte så bra. Originalet däremot, kvalité.
92axha10
2014-05-27
Underhållande thriller/action. Tony Scott och Denzel Washington i ytterligare ett samarbete. Man vet vid det här laget vad man kan förvänta sig. En film som inte sticket ut någonstans. 100 min underhållning och den gör det bra. Kul med Travolta som överspelar något grymt.
Almgren
2014-04-19
Nädu, Tony Scott. Nån jävla måtta får det vara. Värdelös inledning och sedan blir det bara tråkigt och dumt. Slutet måste vara det löjligaste någonsin. De enda som kommer ur detta med hedern i behåll är Denzel och Gandolfini.
Djupekolog
2014-03-02
Trevligt manus i början men tråkigare och orimlig på diverse vis.
spielmitmir
2014-03-02
Mycket logiska luckor, och ganska förutsägbar story. Travolta är överdrivet brutal och arg på världen utan att man riktigt förstår varför. Washington är en av mina favoriter, men jag tycker att den här rollen är ganska tråkig. :/