2.9

The Theory of Flight

Richard ägnar sin fritid åt att bygga primitiva flygfordon. Efter en olycka döms han till samhällstjänst där han möter Jane som är döende i en neurologisk sjukdom. Hon ser sin chans att få sin sista önskan uppfylld av Richard - nämligen att förlora sin oskuld.

Originaltitel The Theory of Flight
Regissör Paul Greengrass
Manus Richard Hawkins
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Helena Bonham Carter, Kenneth Branagh, Gemma Jones, Holly Aird, Ray Stevenson, Robert Blythe, Aneirin Hughes

Dele
2015-03-01
En fin och varm men ganska förutsägbar och konventionellt berättad kärlekshistoria.
Englabarn
2008-02-09
Underbar, riktig gråtfilm.
_jeanette
2008-02-05
fin film.
winny
2007-01-02
Det ska erkännas att jag zappade lite i den där filmen men om man bara sätter sig ner och tittar på filmen från början till slut så är den klart bra. Lämnar en svag fyra tills vidare.
jaipie
2006-11-07
En tragisk men samtidigt varm kärlekshistoria, men alldeles för slätstruket framförd. Lämnar en skakad, men inte berörd.
abergskan
2006-09-14
Såg bara senare hälften, men den var underfundigt engagerande. En film att gå och tänka på efteråt och le.
SubterraneanH
2005-12-02
Mkt underskattad i min mening. Detta är en fin film som berörde mig i alla fall.
origC-J
2005-10-11
Förvånansvärt oengagerande med tanke på skådespelarna.
Kosmoskorven
2005-08-30
Kanske inte världens bästa film, men i stundens hetta så gick den att se.
G.Malmberg
2005-04-14
Storyn är orginell, men filmen är trots det rätt så trist. väldigt svag trea.