2.1

The Toolbox Murders

En fastighetsskötares dotter har omkommit i en bilolycka. Därför tar fastighetsskötaren på sig en skidmask, och traskar omkring i sitt kvarter och spikar och borrar ihjäl kvinnor, alltmedan han nynnar på "Sometimes I feel like a motherless child".

Originaltitel The Toolbox Murders
Alternativ titel Verktygsmördaren
Regissör Dennis Donnelly
Manus Neva Friedenn, Ann Kindberg, Robert Easter
Genre Skräck, Thriller, 70-tal
Skådespelare Cameron Mitchell, Pamelyn Ferdin, Wesley Eure, Kelly Nichols

Visse93
2020-12-31
Den drar igång bra och den håller i sig till mitten av filmen. Därefter så blir den mestadels seg men den ändå värd en tvåa!
Berniey
2013-06-23
Rätt skön stämning i början men som helhet är den usel med sällan skådat dåliga skådespelare.
Kimchi
2013-03-03
Funkar helt okej som natt-underhållning, men inte så mycket mer. Början är inte alls dum men andra halvan är mest seg och saknar spänning vilket tyvärr blottar det taskiga manuset mer än nödvändigt.
Andy_S
2013-01-23
Manuset måste ha varit lägsta prioritet. Dessutom saknas det känsla för timing och foto för att få mordscenerna obehagliga. Alltså en platt och tråkig film med uselt manus.
ziferN
2012-08-07
Helt ok, småcharmig och underhållande film som faktiskt fungerade delvis för stunden. Storyn är kul och jag tyckte att filmen fungerade ändå fram tills man får reda på vem mördaren är, då blev filmen alltmer ointressantare och tråkigare men filmen fungerade ändå att titta på i sin helhet. Jag tyckte faktiskt om filmens avslutning och att filmen är baserad på en sann historia förvånar mig inte alls.. speciellt när det har hänt i USA. Helt ok tidsfördriv!
johan93
2012-04-04
Hygglig psykopatrulle med en smått obehaglig stämning, speciellt mot slutet
answai
2012-03-09
Visst, en kultfilm, vilket säkerligen beror mer på namnet än filmens innehåll (blev ju upplyft i debatten om videovåld). På sätt och vis skulle filmen kunna ses som intressant: lösa episoder, återupprepade scener, utan meningsstruktur, psykologiserande tillbakablickar och förväxlingar. Postmodernt värre! Men då måste man, å andra sidan, vara väldigt välvillig i sin tolkning, läsa in mer än vad som finns.
dudson
2011-11-04
Schabbig och sliskig gammal video nasty pärla som har sina poänger!! Spik pistolen var en bra uppfinning helt klart heheheee=)
Noseman2005
2011-08-09
Den har onekligen sina kvalitéer, även om de är färre än ryktet säger.
niin
2010-11-03
Tack alla moralkärringar från 70 och 80-talet för att ni gjorde skitfilmer som denna till kultrullar som folk plågar sig igenom bara för att dom är kultrullar. Mission fucking accomplished!