The Report

Historien kretsar kring CIA:s hårt kritiserade förhörsprogram under efterdyningarna av 9/11.

Originaltitel The Report
Regissör Scott Z Burns
Manus Scott Z Burns
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Adam Driver, Annette Bening, Jon Hamm, Jennifer Morrison, Michael C Hall, Matthew Rhys, Tim Blake Nelson, Ted Levine, Maura Tierney, Ben McKenzie, Sarah Goldberg, Douglas Hodge, Noah Bean, Carlos Gómez, Guy Boyd

mammene
2021-01-03
Adam Driver var helt perfekt i denna roll, han utstrålar ärlighet hela han. Hela historien är mycket intressant, även om det var svårt att hänga med i alla svängar så tycker jag att man fick ihop det i slutet. Sådant här förtjänar att komma upp i ljuset och skönt att ibland få se att det finns människor som är rakryggade fortfarande.
StureStenhög
2021-01-03
Inte den mest cinematiska historia man har sett direkt, men jag gillar att filmen inte försöker göra något åt det heller. De litar på att publiken faktiskt är intresserad av det den vill berätta, och tänker inte dalta med de som inte är det. Mig höll den också engagerad hela vägen, även om det stundtals kunde vara svårt att hänga med i svängarna. Det är kul att få se en så här seriös skildring av arbetet som pågår bakom kulisserna, och det är en historia som tål att rotas i
ShenLong
2019-12-14