2.7

The Tower

Julafton. I en av de högsta skyskraporna i centrala Seoul arbetar personalen för fullt med att förbereda inför julen när en mindre brand startar i restaurangköket. Något som vanligtvis skulle kunna åtgärdas lätt, men det visar sig att sprinklersystemet i byggnaden inte underhållits ordentligt.

Originaltitel Ta-weo
Regissör Kim Ji-hoon
Manus Kim Sang-don
Genre 2010-tal, Action, Drama
Skådespelare Son Ye-jin, Kim Sang-kyung, Sol Kyung-gu, Mina Cho

Paramis
2019-04-23
Brandmannen förstör lite i slutet. Man visste det skulle komma från första början. Annars en väldigt trevlig start på filmen.
Zebulonm
2018-10-12
Helt okey även då jag inte är ett fan av katastroffilmer.
Totenkopf
2014-04-23
Själva handlingen är bra, skådisarna kör någon jäkla Åsa-Nisse humor, tramsiga mest, en superjobbig unge som man bara hoppas på hon ska styrka med så fort som möjligt. Stort plus för att det är ett ganska realistiskt slut och inget Happy end.
2014-03-23
Skyskrapan Brinner är en av de få titlar som faktiskt hade vunnit på att nyinspelas med färska effekter. Den här varianten från Sydkorea var inte alls dum. Har man överseende med lite asiatisk humor och allmänt överspel är den riktigt bra med väldigt påkostade effekter och snygg action.
haajen
2013-12-06
Svag trea tack vare mkt gott hantverk på effektplanet, manuset är en helt annan femma…kliché någon?
Kommie
2013-11-24
En koreansk Skyskrapan Brinner som är väldigt välgjord.
Adoniram
2013-11-04
Gillar man asiatisk buskis och specialeffekter så kan man frossa i mer än två timmar. Har man andra preferenser bör man avstå.
Astrojacob
2013-10-29
Massor av klichéer och en ren ripoff på "Skyskrapan brinner" men det blev hyfsat ändå med alla ingredienser. Kändes dock som en mix av Skyskrapan o World Trade Center vilket blev lite olustigt. Den stora missen dock den onödiga humorn i första halvan. Kanske sydkoreaners sätt att bearbeta ångest? Stark Trea ändå. Den som älskar katastroffilmer får sitt lystmäte garanterat.
Sznax
2013-10-02
Bra inledning och effekterna är högklassiga rakt igenom. Tyvärr saknas fantasi något enormt i manuset. Den andra halvan fylls av tårfyllda ögonblick och klichéer. Betyg 4.8
mazquara
2013-09-30