2.3

The Toxic Avenger, Part II

Det onda företaget Apocalypse, Inc. tänker göra Toxies hemstad Tromaville till världshuvudstad när det gäller kemiskt avfall. Detta tolererar förstås inte Toxie. Hans hjärta tillhör Tromavilles invånare och framförallt hans söta, blinda flickvän. Beväpnad med sin trogna golvmopp beger han sig ut på en ny actionodyssé. En våldsam färd som tar honom från trygga New Jersey till Tokyo, där han tar tillfället i akt att göra en Godzillaentré.

Originaltitel The Toxic Avenger, Part II
Regissör Lloyd Kaufman, Michael Herz
Manus Lloyd Kaufman, Gay Partington
Genre Komedi, Action, Äventyr, Skräck, 80-tal
Skådespelare Ron Fazio, John Altamura, Phoebe Legere, Mayako Katsuragi, Lisa Gaye, Jessica Dublin, Hitomi Tawara, Rick Collins, Rikiya Yasuoka, Tsutomu Sekine

Stan
2018-10-12
första är kult. denna har inget som gjorde första bra. undvik
amam
2016-11-15
Tråkig skräprulle. Det som gjorde första filmen sevärd är borta och istället är det en trist komedi utan några roliga scener.

2014-03-25
Jag har aldrig sett en Troma-film förut. Det blir en medel till stabil 2a i betyg!
Anonymus
2013-01-13
Troligtvis något av det sämsta från 80-talet. Innehåller några få gore scener värdiga första filmens värdighet, resten är dock tragiskt dålig. Första filmen spelade på en ytterst brutal (se scenen med de överkörda ungdommarna) komisk effekt. Denna filmen är mer en renodlad sjuk komedi som tyvärr bara är uselt tramsig och inte ens skrattretande dålig.
DrJW
2012-02-10
Första filmen hade mörk humor, den här var mer komisk over the top med lite bryta den fjärde väggen-humor, men ändå underhållande splatter och naket a´la Troma.
Cybot
2012-01-24
Inte alls lika bra som ettan. Dock ett gäng riktigt roliga scener!
karlmats
2011-11-22
Klar besvikelse, efter att ha njutit i fulla drag av originalet tröttnar jag här ganska snabbt på de makabra scener som utspelar sig framför mig. Charmen är borta och humorn till stora delar likaså. Att abret får ta sig till Japan på vindsurfingbräda är ju lite roligt i sig men det känns lite som att de fick slut på idéer ungefär 5 minuter in. En massa random fightscener utan finess varvas med halvtaskiga slapstickskämt och billiga ljudeffekter. Topparna är betydligt lägre och dalarna är djupare, förutom det är den väl ungefär lika ojämn som första filmen. Man kompenserar med lite mer gore i sina effekter och det är imponerande att se lite kreativitet på den fronten iaf, budgeten lär inte ha varit skyhög men det är ingen ursäkt för ett slarvigt manus och dåligt utförande. 2an är mer svag än stark.
volvo_240
2011-11-12
Första ettan jag satt på två år, men fy fan vilekt skräp..
ScArRrFaCe
2011-10-17
Toxic Avenger, Part II dansar på en skör lina mellan vad som roligt och vad som är vansinnigt uselt. Jag fann den dock ganska underhållande, eller ganska, många scener skrattade jag högt åt, men direkt bra är den ju verkligen inte. Nu är väl inte splatterfilmer kända för att vara Oscars-kandidater, men föregångaren var mycket mycket bättre. Dessutom är det här mer en komedi än en splatter.
StureStenhög
2011-10-04
Den här uppföljaren saknar första filmens höga toppar, och är inte heller lika bra som sin föregångare, men det här är mer jämn underhållning filmen igenom. Den här gången är det nog ännu dummare och ännu mer självmedvetet, men man han hade ju inte direkt lurat nån iaf, så det känns som helt rätt väg att gå. Att bara skicka iväg det kemikaliska fanskapet till Japan känns ju dessutom som en ganska typisk uppföljar-idé, men det visar sig vara ett lyckat drag då det mesta där blir ganska kul. Att Toxie fortfarande har en fallenhet för att döda folk på kreativa sätt är dock filmens största behållning. Att Michael Jai White gör sin filmdebut i en pytteroll är ju en kulturgärning bara det också