2.7

Översättarna

Nio översättare, anlitade för att översätta den efterlängtade sista boken av en bästsäljande trilogi, är instängda i en lyxig bunker. Men när de första tio sidorna av den topphemliga boken dyker upp på nätet blir drömjobbet en mardröm - tjuven är en av dem och förlaget är redo att göra vad som krävs för att avslöja honom - eller henne.

Originaltitel Les traducteurs
Alternativ titel The Translators
Regissör Régis Roinsard
Manus Régis Roinsard, Romain Compingt, Daniel Presley
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Olga Kurylenko, Alex Lawther, Riccardo Scamarcio, Sidse Babett Knudsen, Lambert Wilson, Patrick Bauchau, Eduardo Noriega, Frédéric Chau, Maria Leite, Miglen Mirtchev, Sara Giraudeau, Anna Maria Sturm, Jade Phan-Gia, Manolis Mavromatakis

svältaren
2020-11-20
En hyfsat spännande historia som får medlemmarna i min yrkeskår att framstå som just så begåvade, dedikerade och vansinniga som vi är :-)
päronanton
2020-08-14
Rörig i början men tog sig och blev bra ju längre den pågick. Olga Kurylenko är riktigt bra!
TimBuckley
2020-07-08
Över förväntan - men berättas med fel kronologi. Lawther bör kunna ha en expanderande karriär framför sig - även bortom netflix.