3.4

The Trial of the Chicago 7

En fredlig protest förvandlades till en våldsam sammandrabbning med polisen. Det som följde blev en av historiens mest famösa rättegångar.

Originaltitel The Trial of the Chicago 7
Regissör Aaron Sorkin
Manus Aaron Sorkin
Genre Drama, Thriller
Skådespelare Eddie Redmayne, Alex Sharp, Sacha Baron Cohen, Jeremy Strong, Michael Keaton, John Carroll Lynch, Yahya Abdul-Mateen II, Mark Rylance, Joseph Gordon-Levitt, Damian Young, Ben Shenkman, J C MacKenzie, Frank Langella, Danny Flaherty, Noah Robbins, John Doman, Kelvin Harrison Jr, Caitlin FitzGerald, Brady Jenness, Max Adler, Meghan Rafferty, Alice Kremelberg, Tiffany Denise Hobbs, Larry Mitchell, Wayne Duvall, Michelle Hurst, Kathleen Garrett, CJ Wilson

karlmats
2021-04-11
Jag är lite svag för rättegångsdraman och Sorkin är ju väldigt hemma i den här världen så det blir en bra kombination. En otroligt imponerande cast och en otroligt imponerande historia som jag hade missat. Helt omedvetet blev det här en naturlig fortsättning på Judas and the Black Messiah som jag såg dagen innan då filmerna knyter an till varandra på ett logiskt sätt. Jag är dock mer engagerad i den här filmen, Mark Rylances försvarsadvokat lägger grunden till det men även Borat, Redmayne, Strong och de andra känns som riktiga personer både innanför och utanför rättegångssalen. Langella är kanon som halvt förvirrad, halvt korrumperad domare också. T.o.m. Gordon-Levitt klarar sig undan med äran i behåll även om han kanske är den svaga länken här. Det är välskriven och rapp dialog och det är underhållande hela vägen. Det blir en stabil 3a.
myslas
2021-03-21
Mer stil än bra berättande. Rätt underhållande ändå. Svag trea.
ASSFACE
2021-03-20
Överraskande underhållande.
2021-01-21
Intressant story och stabil film, men inte mer än så. (8/15)
PeterTheW
2020-11-23
Bitvis underbar, bitvis lite småtjatig.
Christofer
2020-11-15
2020-10-22: Inte den fantastiska film jag hade hoppats på kanske, men helt okej. Knepig rättegång.
Ful_fisk
2020-11-10
Välgjord och välspelad för det mesta, men det där lilla extra saknas. Tycker Molly's Game var klart bättre, t ex. Baron Cohen är verkligen en bra skådis. Sevärd, men trist att alla filmer ser så digitalt stela ut nuförtiden, märks extra mycket när det ställs mot arkivbilder som här.
hsimpson
2020-10-27
Den har sina stunder, men fokuserar alldeles för mycket på fel saker. Domarens inkompetens, exempelvis. Jaja, vi fattar grejen. Och det stämmer säkert med verkligheten, men låt oss få en större bild av vad som hände i Chicago. Välspelad. Lite för hetsig inledning.
AugustDellert
2020-10-19
Aaron Sorkin visar återigen att han är en mästare på filmmanus. Denna film är verkligen slående aktuell just nu dessutom.
running_b
2020-10-19