3.4

The Trip

Komikerparet Steve Coogan och Rob Brydon spelar sig själva och drar fram mellan lyxkrogarna på den brittiska landsbygden i en kulinarisk version av Sideways.

Originaltitel The Trip
Regissör Michael Winterbottom
Manus Michael Winterbottom
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Steve Coogan, Rob Brydon, Margo Stilley, Claire Keelan, Marta Barrio, Kerry Shale, Rebecca Johnson (II), Dolya Gavanski, Paul Popplewell, Justin Edwards, Elodie Harrod, Anna Stockton, Bernard Gallagher, Ann B O'Brien

Skapad 2019-10-30 av annihilat0r
Jag var med om något extraordinärt igår, med ett äldre brittiskt par, två höga turturduvor, min älskade flickvän och sju ensamma kvinnor i sina bästa år. [-]Universums vackraste energier had...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av bluevelvet
Michael Winterbottom är en en unik regissör på många sätt, vilket om man på pappret överblickar på hans långa meritlista kan ha svårt att förstå då hans val av teman är förvirrande mån...   Läs mer »

Fredzon_M
2019-01-19
Två outhärdliga britter åker runt och är sådär spjuveraktigt sarkastiska. Orkade en halvtimme. England, vilket skitland alltså. Synd att Brexit tar sån tid.
softpyramids
2018-09-12
Underbart att stifta bekantskap med den här igen.. en påminnelse till er alla som gillar tv-serier, bittersöt situations-komedi på bästa sätt - en av de bästa i den kategorin, vemodigt/lamslaget fast ändå upplyftande i liksom brittisk-anda. Steve Coogan har de där bra skådespelar-ansiktet och en grym skådis överlag på nå vis utslaget man sympatiserar med.. lite som man känner över Paul Giamatti i Sideways också.. Helt Underbart fota sitesing överlag på köpet Norra England, hotell etc.. hämningsfritt som de brukar vara med rese-filmer road-movies. De här känns också som en av de där filmer/tv-serier du ser tänker vad är de här fastnar inte för, sedan en bit ju längre in sitter man som fastklistrad.. underbar, underbar se den.. en stark 4 1/2 av 5
Fiskjävel
2016-08-03
En ok och bitvis rolig film. Britterna uppskattar söker denna duo, själv förstod jag mig dock inte helt på humorn och filmens koncept. 3-.
Qhunden
2016-04-18
Lustig dialog, skrattade en hel del faktiskt, men tveksamt egentligen om det bär upp filmformatet. Jag hade kul.
kakbakarn
2016-01-20
Märkligt nog både ganska roligt och skönt samtidigt som det är långtråkigt och segt. Jag såg den i två omgångar men hann tröttna lite båda gångerna. Samtidigt tycker jag en hel del av snacket är rätt gött. Jag tror så här: idé och utförande rätt bra, men långfilmsformatet är fel. Trea, ändå.
Thavox
2015-06-01
Seg och deprimerande, men det är nog meningen. Slutet var bra i alla fall.
mumiemonstret
2015-04-22
En film vars bärande idé är att visa hur gourmetmat tillagas, serveras och förtärs samtidigt som två medelålders män imiterar andra män som man inte har hört talas om. Denna film har väldigt lite att ge för den som inte är väl insatt i ämnet brittiska skådespelare. Jag kan förstå att kritiker, som har som yrke att känna till dessa referenser, gillar filmen. Men att de rekommenderar den till allmänheten?! Jo, det finns några kvinnor i filmen också. De tjänstgör endast som madrass (eller täcke?) åt en av männen. Fräscht.
2015-02-27
Riktigt trevlig, småkul och gemytlig. Men jag håller inte direkt intresset uppe hela tiden och den kunde varit en kvart kortare för att bli tightare. Men trevlig, stark tvåa!
Dutch
2015-01-21
Har ingen koll på dessa så tyckte inte det var särskilt roligt, förutom Caine-imitationerna.
Solidus
2015-01-18
Steve Coogan går igenom en medelålderskris och Rob Brydon gör imitationer. Tillsammans åker de runt och äter mat samt pratat nonsens med varandra. Underhållande, men fattigt med material för de som inte är insatta i Coogans och Brydons liv och karriär. Guldstjärna för fotot över det engelska landskapet.