The True Story of the Nun of Monza

Den "sanna" berättelsen om klostret Monza och deras unga abbedissa. En berättelse fylld med syndighet, sex och ogudaktighet.

Originaltitel La vera storia della monaca di Monza
Regissör Bruno Mattei
Manus Claudio Fragasso
Genre 80-tal, Drama
Skådespelare Zora Kerova, Mario Cutini, Paola Corazzi, Tom Felleghy, Franco Garofalo, Annie Carol Edel, Paola Montenero, Ornella Picozzi, Leda Simonetti, Franca Stoppi

2014-07-08
Trots att den innehåller gott om samtliga nunsploitation-attribut, så når den inte full potential. Jag har svårt att sätta fingret på var det brister, fast å andra sidan kunde det ha varit betydligt sämre. En fullgod film inom sin genre, men inte den bästa. (7-/15)
Sangraal
2012-10-19
Lätt en av Bruno Matteis bättre och roligare rullar.
schramm
2010-07-24
stundtals är det roligare att spy i munnen än att se den här filmen, men vissa scener är rätt okej, vilket höjer filmen till en tvåa (överbetyg). Mattei har gjort bättre grejer
Ondskapt
2009-05-01
Det finns en vilja att göra något bra här, men det slarvas bort med för många långa sleazescener som saggar ner filmens tempo. Intressant story och ett gott försök, men Mattei och Fragasso kan bättre.