2.3

The Trust

Stone och Waters är två poliser med tråkiga administrativa jobb. När Stone hör om en heroinlangare som snabbt kunnat betala sin extremt höga borgen, planerar de att hitta källan till en sådan stor mängd kontanter. Genom noggrant polisarbete finner de ett specialbyggt bankvalv i frysrummet längst in i en liten livsmedelsaffär, och bestämmer sig för att länsa det. När de upptäcker vad valvet egentligen innehåller är det för sent att backa ur.

Originaltitel The Trust
Regissör Benjamin Brewer, Alex Brewer
Manus Benjamin Brewer, Adam Hirsch
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Elijah Wood, Sky Ferreira, Eric Heister, Alexandria Lee, Ethan Suplee, Kenna James, Steven Williams, Carl Windom Carlito, Jerry Lewis, Kevin Weisman, Keston John
Filmnummer 120966

2019-02-09
Rätt så märklig film. Lite rörigt, ganska långsamt, bitvis korkat, skum humor samt Nicholas Cage. Nästan en trea. (6+/15)
Muskelkungen
2017-07-02
Väl långsamt tempo. Stackars Frodo tycker jag ofta får otacksamma roller - en apart typ som handlar irrationellt och som ingen kan förstå sig på. Varför? Är det pga hans ovanliga utseende? Nåväl, filmen tråkar ut mig, trots att "rififi" är en favoritgenre.
wasteoftime
2017-06-21
Det ska erkännas, att Elijah Wood inte är så störig som han gärna är i den här filmen, men bra njae. Det är en intressant plot, men det utförs lite väl hafsigt, och den kunde gärna fått gått lite djupare i deras relation till varandra. Och varför de faktiskt valde att göra vad de gjorde. Det känns platt, ointressant, och med en vilja att verka häftigt och gangster. Rätt trist, faktiskt, men inte tråkigt. 1,1 på SH-skalan.
ebbaröd
2017-05-31
Nicolas Cage och Elijah Wood. Vilket par. Nästan en trea bara därför.
HerrNenne
2017-04-19
I början vet filmen om att det inte är radens bästa film, och tillåter sig att balla ur lite smått i glimten i ögat. Det är lite roligt och charmigt och filmen tjänar på att ta till vara på Cage rykte. Halvvägs in eller nåt så blir filmen istället en rak, seriös tråkig dussinfilm.
Christofer
2017-03-20
Jag känner mig generös och sätter en tveksam tvåa här. Det ologiska manuset sabbar ju det mesta av upplevelsen och grabbarnas agerande är ju inte rimligt nånstans. Hmm...
Pari
2017-03-14
Skådespelarinsatserna var så briljanta att dem övertygar mig igenom hela filmen. Blir lite frustrerad då manuset sabbar och slutet känns fantasilöst och kortfattat.
Bomkia
2017-02-12
Förvånansvärt ok film. Gillade Cage och Wood och det flöt på i bra takt. De visste vad som var intressant. 3a.
annihilat0r
2017-02-05
"The Trust" upplevde jag på ett flygplan mellan Shanghai och Köpenhamn. Självfallet roligt att se det omaka radarparet Nicolas Cage och Elijah Wood agera banditer. Skrattretande, men samtidigt ganska lågkvalitativt.
Zebulonm
2017-01-07
Nja sämre än jag trodde...