3.2

The Tulse Luper Suitcases: The Moab Story

Berättelsen om Tulse Luper, vars liv rekonstrueras via bevis från 92 resväskor. Han är författare och projektledare och hamnar konstant i fängelser världen över; från södra Wales till Moab i Utah, via Antwerpen, Vaux, Budapest, Kyoto och Manchuriet.

Originaltitel The Tulse Luper Suitcases: The Moab Story
Regissör Peter Greenaway
Genre Drama, Romantik, Thriller, Äventyr, Krig, 2000-tal
Skådespelare JJ Feild, Valentina Cervi, Drew Mulligan, Nigel Terry, Raymond J Barry, Caroline Dhavernas, Deborah Harry, Steven Mackintosh, Jordi Mollà, Kevin Tighe, Scot Williams, Yorick van Wageningen, Jack Wouterse, Tanya Moodie

JimCarrey
2013-03-19
Det fina med Greenaway i sina bästa stunder är att han börjar driva med något sen är han plötsligt där. The new national breed that longs for the enemy. Den första halvan är väldigt snygg och den andra delen är en stark fyra även i dialog
Arensberg
2007-09-17
även soft att debbie harry gör en biroll, kände ni igen henne?
Arensberg
2007-09-17
mkt bra, speciellt om man har sett hans tdigare grejer som han återknyter till (jag har iofs inte sett water wrackets). samtidigt som jag gillar amerikakritiken, men varför använda engelska skådisar till amerikanska roller men sjukt dålig accenter, sånt sänker betyget till en 4a alltså...
discobruden
2007-02-22
vissa scener är fantastiska, snygga, smarta, roliga. vissa fula. och visst övergår mitt förstånd.
MrsSmiths
2007-01-07
Oj, oj vilken besvikelse! Visst är det snyggt men det är också fruktansvärt tråkigt. Den får en skjuts lite då och då men precis när intresset höjs så faller den tillbaks i nått tråkigt malande svart hål. Hade verkligen hoppats på mer.
skitbad
2006-09-12
Håller med Blärkan, underbar visuell extremism. 4++, 5.