2.5

The Turn of the Screw

En naiv och sexuellt förtryckt ung guvernant blir hemsökt av spöken från tidigare boende på en gammal herrgård.

Originaltitel The Turn of the Screw
Regissör Tim Fywell
Manus Sandy Welch
Genre Drama, Mysterium, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Michelle Dockery, Eva Sayer, Dan Stevens, Mark Umbers, Corin Redgrave, Wendy Albiston, Nicola Walker, Sue Johnston, Josef Lindsay, Sarah Buckland, Edward MacLiam, Katie Lightfoot, Nellie Burroughes, Peter Bygott, Honor Cargill-Martin

idaho1981
2017-09-06
Visst, den är spännande och för det mesta snygg. Men man kunde fått ut så mycket mer av foto och historien och skådisarna. Hade väntat mig mycket mer av Dockery, men hon var väldigt svag och ointressant, fanns andra som var intressantare. Nicola Walker gör ett grymt bra jobb!
JPerlie
2012-07-04
Personligen så älskar jag BBC film-miniserier. Bortsett från vissa halvtaskiga specialeffekter och en och annan dålig ljudeffekt så tyckte jag ändå mycket om den här. Skådespelet var bra och jag gillade handlingen och utförandet. Men det innan nämnda gjorde att jag drog ned betyget något. Filmen är lite småspännande och för den som (jag) är lättskrämd så är den här alldeles lagom. Vill ni ha en läskig film så ska ni leta vidare.
Honeychurch
2011-11-15
Bättre än väntat men kidsens skådespeleri var inte alls övertygande - synd på de andras insatser som ändå höll det som alltid höga brittiska måttet!
MaraJade
2010-03-26
Filmen var väldigt välspelad, jag blev riktigt imponerad över barnens insats och Michelle Dockery var lysande. Jag önskar bara att handlingen kunde ha varit mer intressant och framför allt mer spännande.