2.9

The Unbearable Weight of Massive Talent

Nicolas Cage karriär är inte på topp men så får han ett ”enkelt” jobb att uppträda som sig själv på en stenrik miljardärs födelsedagsfest i Spanien. CIA har dock andra planer för hans resa till Mallorca… En unik komedi där Nicolas Cage spelar sig själv fullt ut med all sin stjärnkraft, skådespelarstil och offentliga personlighet.

Originaltitel The Unbearable Weight of Massive Talent
Alternativ titel Massive Talent, Unbearable Weight, Untitled Nicolas Cage Project
Regissör Tom Gormican
Manus Tom Gormican, Kevin Etten
Genre Komedi, Action, Kriminalare
Skådespelare Nicolas Cage, Pedro Pascal, Tiffany Haddish, Sharon Horgan, Paco León, Neil Patrick Harris, Lily Mo Sheen, Alessandra Mastronardi, Jacob Scipio, Katrin Vankova, Ike Barinholtz, Demi Moore, Anna MacDonald, David Gordon Green, Joanna Bobin

dlu
2022-07-01
Som en blandning av Adaptation och Piff och Puff Räddningspatrullen.
Starkbröl
2022-06-12
Cage spelar Cage som överspelar, kanske det säkraste sättet att få honom trovärdig i en roll (ok det var elakt, Pig var väldigt bra, han kan om han vill, han vill bara väldigt sällan). Tyvärr är manuset som om det är skrivet av någon som läst "hur man gör komedier för dummies", och sedan följer receptet. Resultatet är trist även om Cage och Pascal är OK och har kemi. Eftersom det aldrig känns som om filmen är på väg någonstans känns den också vääääääldigt lång.
Engravadlax
2022-06-11
Känns som att Nic Cage har regisserat sig själv här, och möjligtvis haft mer än ett finger med i manus. Det blir varken Leaving Las Vegas eller Vampire's Kiss.
PeterTheW
2022-04-29
Det kanske blir lite längre mellan skratten än jag hade hoppats men det är förbaskat charmigt och underhållande - och jag blir sugen på att se mer Cage-filmer!