1.5

The Untold

Miljonären Harry Knowles är ägare till ett stort bioteknikföretag. När ett av företagets flygplan försvinner i de otillgängliga skogarna i nordvästra USA sätter han ihop ett räddningsteam med sig själv i spetsen. Ombord på planet fanns Knowles dotter och han är som besatt av att finna henne innan det är försent. Snart börjar dock teamet att misstänka att Knowles har en annan agenda: att återfinna prototypen av en apparat som testar DNA-strukturer och som kostat företaget miljoner i utvecklingskostnader. När de till slut finner planet är alla ombord slaktade, och när de försöker lista ut hur det har gått till finner de något de aldrig kunnat föreställa sig...

Originaltitel The Untold
Alternativ titel Sasquatch
Regissör Jonas Quastel
Manus Jonas Quastel, Chris Lanning
Genre 2000-tal, Action, Äventyr, Thriller
Skådespelare Lance Henriksen, Andrea Roth, Russell Ferrier, Philip Granger, Erica Durance

2012-11-03
Inte ens favoriten Lance lyckas rycka upp den här smörjan. Trist i allmänhet och jobbigt filmad.
produr
2012-04-20
Omotiverade kamerasvängningar,hastiga klipp(blev yr i bollen),trött Henriksen,trött story som inte har något särskilt att komma med,sittande i mörker vid lägerelden och lite tråkigt snack,lite gnabbande,evigt traskande och en del springande i skogen.Dom sista 10-15 minuterna(the grand finale)var ju bara plågsamt uselt att se.Riktigt sömnpiller faktiskt
picklessmulan
2011-10-09
Riktig Usel film med en helt oengagerad Lance Henriksen. Ett Under att man fick pengar till att filma detta. Undvik!!!
TheHorrorfan
2010-09-12
Själv så tycker jag att den är rätt så underhållande. Den är ju baserad på en verklig händelse också.
dudson
2010-03-22
Långsamm film tyv,,,Lance ser mest Ointresserad ut av att knalla runt i skogen med alla dårar...Njee,,,inge nytt under broarna här Inte!!!
arruba
2010-02-19
Jag brukar digga Henriksen, men här var han äckligt trött och alla skådespelarna skulle lika gjärna kunna vara nästa gäng att delta i Huse Of The Dead 3. Det hoppas jag säger ganska mycket om skådespelarna. Nu till storyn då... Njaeee den var nästintil helröten.
DiMMUBoRGiR
2010-01-16
Men alltså... vad föreställer affischen? Lejonmannen? Puma-Patrik? Liknar iaf inte hur en sasquatch nånsin har beskrivits.

2009-09-13
Dock vill jag ge den poäng för musiken och skådespelarna, det är action som saknas.

2009-09-13
Den börjar lovande, Henriksen dominerar och r alltjämt sevärd. Men filmen dröjer ut och når aldrig en bra klimax. En film bara för Henriksen fans.
Djason
2009-07-01
Lance Henriksen b skådisarnas b skådis i denna otroliga b film. Börja någorlunda men sen vill man bara att skiten ska ta slut.