3.2

The Untold Story

Handlar om en man som äger och driver "Eight Immortals Restaurant". Han tog över efter en familj som försvann spårlöst. En polis nystar i fallet och eftersom han får fram mer fakta skymtar en hemsk sanning fram.

Originaltitel Bat sin fan dim ji yan yuk cha siu bau
Alternativ titel Ba xian fan dian zhi ren rou cha shao bao, Human Pork Chop
Regissör Herman Yau, Danny Lee
Manus Law Kam-fai, W K Lau
Genre Skräck, 90-tal
Skådespelare Danny Lee, Anthony Wong Chau-sang, Shing Fui-on, Emily Kwan, Julie Lee, Parkman Wong
Filmnummer 12094

Zebulonm
2018-04-29
En sann historia. Helt okey. Men vilket psyko han är....
LucaCanali
2016-07-31
3 delar trams, 1 del kompromisslöst våld som fan inte väjer för nånting och 1 del bra skådespeleri av anthony wong. blir en soppa till sås som skär sig rejält. betyg: inte så bra (34/100).
2014-08-12
Bra stämning, bitvis riktigt obehagligt. Överraskande bra skådespel och soundtrack. Stabilt utan att glänsa. (8+/15)
benoit
2012-06-02
Håller bra klass och handlingen är rätt brutal utan att det spårar ut totalt som det allt för ofta gör, helt okej med andra ord
Gakidou
2010-07-18
Jag vet inte, det känns inte riktigt som att sådana här filmer är min kopp te längre. Jag kanske börjar bli gammal, men ett par scener gjorde mig riktigt illa berörd. Samtidigt är väl det kanske ett sundhetstecken också. Men vilken fantastisk skådis Anthony Wong är alltså! Hans närvaro är enorm, och han lyfter verkligen de filmer han är med i (bara sett honom i Ebola Syndrome och Taxi Hunter förut tror jag, men han är grymt bra där med). Filmen kanske borde ha ett högre betyg egentligen, men jag tror faktiskt att jag kör på magkänslan och drar till med en stark tvåa.
dudson
2010-04-04
Shit-Pommfritt vilken Elaking rulle) Ingen film man visar svär -föräldrarna direkt Men diggar man Gory&Sjuka filmer är den GULD!!
Madman_86
2008-10-17
Får bli en stark 3:a på denna. Anthony Wong spelar som sagt väldigt bra.
filmmange
2008-04-29
Mycket bra och otäck film med många sjuka scener. Anthony Wong är som sagt riktigt bra i rollen som helt en helt känslolös psykopatisk mördare och våldtäcktsman. Baserat på en sann historia (tyvärr)
solon
2007-12-06
Stark trea. Anthony Wong är underbar som mördare.
Sanaka
2007-10-18
Hahah ohoj har aldrig sovit så gott. Tackar!!