The Upside of Anger

När hennes man plötsligt försvinner med sin svenska sekreterare måste den skarptungade förortshustrun och hennes döttrar hantera både mammans romantiska problem så väl som vardagliga problem.

Originaltitel The Upside of Anger
Regissör Mike Binder
Manus Mike Binder
Genre Komedi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Joan Allen, Kevin Costner, Erika Christensen, Evan Rachel Wood, Keri Russell, Alicia Witt, Mike Binder

2017-10-28
2017-08-25
Absolut inget mästerverk men den är ändå helt okej.
2014-12-31
Ett godkänt drama som kommer med ett fint manus och med intressanta om än ooriginella karaktärer. Joan Allen är bra i huvudrollen och Kevin Costner fungerar. Regissören och manusförfattaren Mike Binder borde kanske dock ha låtit någon annan regisserat det manuset han skrivit. Han lyckas inte fullt ut. 2+
ergopliroforia
2013-06-14
Tämligen okonventionell dramakomedi som överlag fungerar väl.
Catwalker
2013-05-22
stabila skådisar och ok manus. Costner är höjdpunkten som charmig föredetting på dekis, den gubben är het alltså.. :)
ulpe01
2013-04-13
Hyfsat bra film med stabila skådisar.
buglady
2012-12-04
Not a fan! Ingen feel-good direkt, men gillade dock att Kevin Costner spelade en annan karaktär än vad man är van vid. Bra twist i slutet.
Blink182
2010-08-02
Brukar verkligen inte gilla såna här filmer men Costner räddar den
MinotaurKing
2010-05-07
good movie.
XelaLovesYa
2009-10-30
en väldigt svag tvåa.. eftersom man ändå såg klart den och inte somnade så klarade den väl sig så långt. och med vissa underhållande inslag av den manliga huvudrollen. Lyckades helt enkelt inte förstå vitsen med den här filmen