2.5

The Valley of Gwangi

En girig cowboy har gett sig iväg för att tillfångata en tyrannosaurus i den förbjudna dalen. Hans mål är att använda och visa upp honom på en mexikansk cirkus.

Originaltitel The Valley of Gwangi
Alternativ titel Monstret i den förbjudna dalen
Regissör Jim O\'Connolly
Manus William Bast
Genre 60-tal, Western, Science Fiction, Thriller
Skådespelare James Franciscus, Gila Golan, Richard Carlson, Laurence Naismith, Freda Jackson, Gustavo Rojo

KarlG
2011-09-26
Gillar verkligen Ray Harryhausens effekter, lika väl här som i övriga filmer. Vad som inte uppskattas här är en halvtaskig King Kong-story med blaskigt kärlektrams. Blev också extremt besviken på Gwangis storlek.
Mynameiscarl
2010-11-30
Så fruktansvärt dålig och seg. Jag skulle vilja ge ett högre betyg för de fantastiska stop motion-effekterna, som lätt måste varit top notch på den tiden. Tyvärr är halvdåliga skådespelarprestationer, corny dialog, värdelösa ljudeffekter och musik och framförallt frånvaron av ordentligt manus för mycket för att ge den något som helst annat än en etta. Sorry.
MtotheN
2010-11-30
Utomordentligt tråkig och dålig film tyvärr, hade knappt ens lite charm..
Kvalsternackan
2010-11-30
Den är riktigt dålig men scenerna med dinosaurierna är riktigt bra. Stop Motion <3
johnnie_cino
2010-10-06
Cowboys versus dinosaurier blir aldrig fel!
sfrank
2009-03-30
fantastisk underhållning med effekter i the terminator klass, dock fruktansvärda ljudeffekter. Ingen manusförfattare presenterad? Inte så konstigt. Förvånar mig om det innefattade mer än 20 servetter, skrivna under en blöt krogkväll, men vad gör det när den klår the new barbarians. Skön kuriosa: Gwangi spelades av, hör och häpna, GWANGI!
Troddel
2008-09-13
Comboys och (tämligen ryckiga) dinosaurier är en kul blandning. Lätt sevärd!
ernils_l
2008-06-16
Wow, bara ett så coolt koncept, och så förvånansvärt väl utfört. Effekterna är stenhårda och handlingen tuff, det ursäktar den totala bristen på skådespel.
Nemralis
2004-05-10
Sjuk film som är så dålig så den blir kul faktiskt.