1.8

The Vatican Tapes

Filmen handlar om den ultimata kampen mellan gott och ont ? den mellan Gud och Satan. Angela Holmes är en vanlig 27-åring tills hon plötsligt börjar ha en förödande effekt på de som står henne nära och orsakar allvarliga skador och dödsfall. Holmes undersöks och misstänks vara besatt av en demon. Men när Vatikanen uppmanas att driva ut den visar sig hennes besatthet bestå av en gammal satanisk kraft, starkare än någon någonsin kunnat tro. Det är upp till Fader Lozano att föra ett krig mot ondskan där inte bara Angelas själ står på spel, utan även hela världen.

Originaltitel The Vatican Tapes
Regissör Mark Neveldine
Manus Christopher Borrelli, Michael C Martin
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Olivia Taylor Dudley, John Patrick Amedori, Dougray Scott, Michael Peña, Peter Andersson, Djimon Hounsou, Kathleen Robertson, Sam Upton, Cas Anvar, Michael Halsey, Alex Sparrow, Michael Paré, Jarvis W George, Noemi Gonzalez, Alison Lohman

vonadel
2017-07-25
Det var värst vad denna subgenre inom skräckfilmen blivit representerad på Netflix. Brukar lockas av dessa, men vet samtidigt att de flesta av dem inte är mycket att ha. Denna verkade ändå ganska ok, Men, nja. Ärligt talat var det inte mycket av den som satt kvar på näthinnan nu när jag äntligen tar mig tid att skriva in den, och det är inte ett bra tecken. Minns bara att jag inte tyckte den var speciellt bra. Kul att Peter Andersson var med dock. Det verkar också blivit lite av en rutin att stoppa in en svensk som präst i dessa filmer. 4/10
Murvel48
2017-04-20
Ungefär samma hokus pokus som det brukar vara i den här typen av filmer.
Zok
2017-01-04
Nej tack.
ekneB
2016-07-31
överaskande bra, iaf bra mkt bättre än vad jag förväntat mig efter alla reviews och betyg jag sett! Den börjar stabilt men tappar tyvärr mot slutet och tillskillnad mot många andra så har jag inget emot slutet. Men det blir ändå inte mer än en knapp 3a, mycket på grund av att början är väldigt lovande
amam
2016-06-05
Kunde ha svurit på att jag betygsatt den här. Ingen höjdare alls.
Hanness
2016-05-29
Skit..
Djason
2016-05-23
Olivia Taylor Dudley är bra och vissa scener är obehagliga, det som drar ned betyget är slutet som inte tilltalar mig alls. Kul att se Peter Andersson som kardinal.
TheHorrorfan
2016-02-07
De flesta inom det här temat brukar vara dåliga. Och den här är inget undantag. Visst förstod jag att den skulle vara dålig, men inte såhär dålig. Tråkigt och inget utöver det vanliga.

2016-01-29
Lågbudget skräckis om exorcism i fokus och en svensk i en av de betydande rollerna. Fungerar att se, men det är långt ifrån vad man kan kalla bra. 3/10
Engravadlax
2015-11-29