The Veil

En ensam överlevande återvänder tillsammans med ett dokumentärteam till platsen där en religiös sekt begick massjälvmord 30 år tidigare.

Originaltitel The Veil
Regissör Phil Joanou
Manus Robert Ben Garant
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jessica Alba, Thomas Jane, Lily Rabe, Aleksa Palladino, Shannon Woodward, Reid Scott, Lenny Jacobson, Meegan Warner, Jack De Sena, David Sullivan, Amber Friendly, Christopher Sweeney, Ivy George, Shane Roney, Kira McLean, Josh Davis
Filmnummer 120721

silvertrain
2018-11-21
En riktigt bra rysare! Obehaglig stämning och många läskiga scener. Gillar att det handlar om sekter också. Och roligt att få se Jessica Alba.
amam
2017-01-28
Den börjar ju bra och har några skådisar som är kul att se i en skräckis (Alba och Woodward t.ex). Men tyvärr så tar filmen inte vägen nånstans och blir aldrig läskig eller intressant på allvar. (Har Lily Rabe någonsin spelat en sympatisk karaktär förresten?). Svag tvåa.
2016-09-12
Återigen en skräckis med ett tacksamt upplägg och en spännande, lagom creepy och intressant första hälft. men som vanligt banar allt ut hokus-pokus och billiga jumpscares. Vad var problemet med att göra en enkel effektiv story?
ekneB
2016-07-31
lite småspännande rakt igenom men några vältimeade scares. Stämningen är kuslig och tycker ändå att majoriteten av insatserna är okej! Klart sevärd och räds inte de låga betygen den fått, förtjänar mer! Inte mycket, men lite mer iaf! ;) Stabil 3a
Jamesa
2016-07-09
Svagt ok,svag 2:a. Luddig,ologisk och ospännande.
produr
2016-06-18
Joanou har gjort några bra filmer men denna är det knappast något särskilt med
Djason
2016-05-26
Har några sköna jumpscares annars är detta en väldigt lam och ganska rörig skräckfilm. Snygga Jessica Albas karriär går inte rakt uppåt direkt efter att fött barn.
TheHorrorfan
2016-04-24
Svårbedömd. Gillade något samtidigt som att det fanns något som jag inte gillade. Vad vet jag faktiskt inte, men jag skulle nog inte kunna tänka mig att se om den så det får bli en stark 2a.
bryngel
2016-04-16
Thomas Jane drar det till sin spets. XD
Merwinna
2016-02-12
Spännande, intressant och mystiskt en stor del av tiden - men mot slutet urartar det. Några andra invändningar: 1. Det är obegripligt varför nutidsscenerna också spelades in i svartvitt, det hade varit mycket bättre om de varit i färg så man kunnat skilja tidsepokerna åt. 2. För rörigt, man vet inte riktigt vad som händer i verkligheten nu, vad som hände i verkligheten då, vad som är drömsyner o.s.v.. 3. Sektledaren är inte tillräckligt övertygande, inte tillräckligt karismatisk. Man känner inte att man hade kunnat lockas av honom, och det är en stor brist att man inte kan känna det i en sådan här film. Vet dock inte om det är fel på skådespelaren, manuset eller regissören.