2.5

The Veteran

Den unge soldaten Robert Miller återvänder från Afghanistan, men har svårt att anpassa sig till livet hemma. Han börjar arbeta under täckmantel i ett av Londons värsta slumområden och blir snabbt besatt av att sätta stopp för ett lokalt gangstergäng med kopplingar till en misstänkt terroristgrupp, men snart tvingas Miller ta saker i egna händer...

Originaltitel The Veteran
Regissör Matthew Hope
Manus Matthew Hope, Robert Henry Craft
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Toby Kebbell, Brian Cox, Tony Curran, Adi Bielski, Tom Brooke, Mem Ferda, Ashley Bashy Thomas, Ivanno Jeremiah, Eboseta Ayemere

fridenpaden
2018-06-21
Snark! Tappade bort mig i mitten av filmen och hittade aldrig tillbaka.
2015-02-18
Rambo goes brittisk diskbänk med foliehatt. Har definitivt sina poänger och höjdpunkter, men i det stora hela en rätt så tråkig film. (6+/15)
Cipramil
2014-01-23
Sällan som en film med två filmtipset-f är så här bra. Men den tråkiga känslan efter filmen är inte kul. Feel-sad-movie.
SciBoy
2013-05-22
Börjar bra, har en realistisk ton och belyser de sociala problemen i Londons (jag antar att det är London) förorter. Tyvärr förstör slutet filmen.
Kautsky
2013-02-12
Trea, helt klart sevärd en gång. Mkt action för pengarna. Man får väl ha med i bakhuvudet att huvudpersonens psyke är starkt påverkat av hans krigsupplevelser.
Berniey
2013-01-04
Nja började bra men det känns inte äkta och definitivt inte slutet men någorlunda ok är den!
Imiron
2012-09-14
Jag gillade den realistiska tonen, men ogillade skarpt den minst sagt konspirativa ploten. Slutklämmen var väl lite fin, men vi har sett det förr. Å andra sidan är det ju skönt att inte alltid se exakt allt som kommer att hända, i den här var man ju faktiskt lite spänd ibland.
buggen
2012-08-19
Helt okej rulle - kändes skapligt realistiskt. Dock verkar man fått slut på idéer på slutet och avslutar filmen på ett synnerligen abrupt sätt.
Harford
2012-07-05
Mycket bra film. En modern First blood, om problemen med krigsveteraner som inte platsar i det civila samhället och om gängproblemen och höghusgetton i Storbritannien som är oändligt mycket värren än hos oss.
Djason
2012-02-08
Var är polisen kan man ju undra med alla skott som avlossas. Seg stora som får lite action i slutet, ett slut som går att disskuteras.