2.6

Järnjungfrun

Kvinnor blir torterade med olika apparater i en källare vid ett gammalt slott av en gammal deformerad överlevare från Förintelsen.

Originaltitel La Vergine di Norimberga
Alternativ titel The Virgin of Nuremberg, Back to the Killer Horror Castle, Terror Castle The Castle of Terror
Regissör Antonio Margheriti
Manus Antonio Margheriti, Ernesto Gastaldi, Edmond T Gréville
Genre 60-tal, Skräck
Skådespelare Rossana Podestà, Georges Rivière, Christopher Lee, Jim Dolen, Anny Degli Uberti, Luigi Severini

2013-11-16
Underbart snygg och välgjord goth rysare i samma visuella stil som blood &black lace. men föredrar bloody pit of horror från 1965 framför denna.
menschenfeind
2012-08-18
You thought I wanted to abuse your body! On the contrary, death is the fate which I have in store for you!
schramm
2010-10-15
Skruvad gothar-rökare signerad av herr Dawson. Lee verkar vara dubbad, logiken brister och filmen är finfin att vila ögonen på. Precis som du vill ha din italo-gothare. Håll dessutom utkik efter ett oväntat camo från Hitler!
idd
2006-10-22
härlig gothskräck av margheriti med lite för lite christopher lee.. skön stämning å härliga miljöer, lite som en corman rulle fast med mer våld.. storyn är fullständigt vansinnig men betyget skulle kanske vart högre om det varit bättre bildkvalitet på den version jag såg..