2.7

The Void

En småstadssheriff befinner sig på ett sjukhus och upptäcker att patienter och personal håller på att förvandlas till något omänskligt.

Originaltitel The Void
Regissör Jeremy Gillespie, Steven Kostanski
Manus Jeremy Gillespie, Steven Kostanski
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Aaron Poole, Kenneth Welsh, Daniel Fathers, Kathleen Munroe, Ellen Wong, Mik Byskov, Art Hindle, Stephanie Belding, James Millington, Evan Stern, Grace Munro, Matthew Kennedy, Trish Rainone, David Scott, Mackenzie Sawyer

Oidipussy
2020-06-30
Tycker som early career film är detta helt ok. Känns ganska orutinerat, men älskar effekterna, gore och ambition. Skådisarna svaga, narrativa likaså, men ska bli kul att se vad de hittar på för mer.
Samtalsmanicken
2020-03-27
Vanligtvis finner jag Sci-Fi-filmer relativt tråkigt, men så länge det förblir mystiskt, förbundet med sekter och med en Lovecraftiansk monsterhistoria, är det alltid värt en chans. Den största eloge till det här verket går till användningen utav praktiska effekter. Jag älskade varje sekund av den delen. Den sämre vändpunkten är dess stelhet och dumhet. Det var bitvis utfört mycket långsamt där det skulle ha utspelat sig explosivt och engagerat och skådespelarnas prestanda var ibland väldigt tråkigt att skåda. Jag hade förväntat mig någonting helt annorlunda det här, och det kändes mest som bortkastad tid.
Asmorod
2019-01-10
Smärtsamt kasst foto. Och det är bara början...
fanny7504
2018-10-21
Jag fattade ingenting av det här.
krank-mma
2018-09-23
Skönt köttig och slafsig skräck i samma genre som Hellraiser eller gamla John Carpenterrullar. Lovecraftinspirerad. Genomgående skön stämning, bra ljuddesign, bra eskalering. Perfekt grad av urspårning. Lite spretig story drar ner betyget något.
Robkiller
2018-09-20
Nej det här var rätt risigt, första halvan är mest bara tråkig, sedan spårar det ur... är väl lite köttig, men varken skådespelare eller handling är direkt bra... ger väl ändå lite underhållning, så får duga.
santiago
2018-08-20
En film som konstant svajar mellan en tvåa och en trea. Slutet var lite av en besvikelse tyvärr. Men det är kul om man vill känna sig lite 80-talsnostalgisk.
parasitetwin
2018-05-28
Helt fantastisk film för den som gillar splatter och 80talsskräck. Att en sån här film görs 2016 är ett underverk. Har hittills sett den 6 ggr, för att se om den med olika personer.
Redfield4ever
2018-05-20
Bättre på papper än i praktiken. Såg den mest för Ellen Wong, som dessvärre spenderar majoriteten av filmen med att gny och gnälla.
Johan685
2018-02-25
Börjar faktiskt rätt så lovande. Sen gick det bara utför och blev bara konstigt och förvirrande. Synd.