3.4

The Wackness

New York City, sommaren 1994. Marijuanalangaren Luke Shapiro försöker komma på ett sätt att lösa sina föräldrars ekonomiska kris, minska sin depression och ha sex innan han börjar plugga på college. Han lyckas byta till sig terapitimmar mot marijuana hos psykiatrikern Squires, vars äktenskap befinner sig i kris, samtidigt som han blir huvudlöst kär i Squires styvdotter.

Originaltitel The Wackness
Regissör Jonathan Levine
Manus Jonathan Levine
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Josh Peck, Ben Kingsley, Olivia Thirlby, Famke Janssen, Mary-Kate Olsen, Jane Adams (II), Method Man, Aaron Yoo, Talia Balsam, David Wohl

2017-10-24
Asmorod
2017-01-04
Fasansfullt ointressant.
Engravadlax
2015-10-13
Ben Kingsley i en lite större roll än vad han är van vid, vilket märks ibland, men han presterar bra nog. Får lite känslan att han inte var förstahandsvalet för sin roll. Josh Peck är ganska hyfsad han med. Till utseendet kul film också.
CinemaStrange
2015-03-26
Skön känsla genom hela filmen och Kingsley har en väldigt tung roll som väger upp mycket av filmen.
idaho1981
2014-07-08
Svag fyra. Den är ganska typisk alla andra indie-filmer om en ung kille som inte passar in (som Perks of beeing a wallflower och submarine). Men det är bra skådespeleri och Ben Kingsley är störtskön.
ryderup
2014-05-03
Blir lite rastlös av det rökslöa, men summakardemumma är det väl lagom fint.
Emma47
2014-03-07
Kan vara något av det sämsta jag sett. Försöker vara svårt, djupt och konstnärligt men är mest bara dåligt.
Berniey
2013-10-14
En okonventionell historia som berättas med mycket hjärta och djup på ett synnerligen trevligt sätt, där Ben Kingsley imponerar stort och det är inte långt från högsta betyg.
flennmark
2013-10-13
Grym musik.
ASSFACE
2013-03-09
Nja. Inget att hänga i granen direkt. Bortglömd om någon dag. kingsley var bra, annars en medioker film.